Tjutande ljud vid ladd Audi 1.8T -96

Pontyz Rekonadre..ish
22 oktober 2012 · 103 Inlägg

Hej!

Har en Audi a3  1.8T -96  16**** som  är försedd med BSR steg 3 chip, annat tryckrör, större IC och har väl ett möjligt problem. När jag kör och ska dra på så börjar det tjuta när laddet kommer (hörs mest över 0,5 bar, bilen laddar 1.2 ) Inget fel på laddet i sig de håller sig osv men tjutet blir man ju orolig av hmm Detta ljud kommer varje gång oxå.
Har haft inne den på verkstad innan då de lät lite men inget läcka va det iaf men har blivit högre på senare tid samt mer mekaniskt!?

Kan försöka få de på film om de kan hjälpa? smile



Tack på förhand!

Garaget.org :D
www.facebook.com/Pontyzphoto <--- Min lilla sida
turbodeath
22 oktober 2012 · 2 452 Inlägg

nån impreller som är skadad på turbon har du kännt på den?

döden kommer tillbaka
K0vaNsGarage
23 oktober 2012 · 110 Inlägg

Dumpen elller turbon!!! min gjorde med så¨sen efter ett tag så sa det pang i turbon :p

Team Dr. r-unk racing 100% idioti men va fan gör det!
Vi är ju bönner!
Volvo 944 "KEX Mot ombyggt fordon" (1998)
Pontyz Rekonadre..ish
23 oktober 2012 · 103 Inlägg

turbodeath skrev:
nån impreller som är skadad på turbon har du kännt på den?

Nope har jag ej, skall jag kolla efter glapp i impellern då samt allmäna skador på den?

Garaget.org :D
www.facebook.com/Pontyzphoto <--- Min lilla sida
Pontyz Rekonadre..ish
23 oktober 2012 · 103 Inlägg

volvo_kovan skrev:
Dumpen elller turbon!!! min gjorde med så¨sen efter ett tag så sa det pang i turbon :p

Hade en forge dump på vid köp samt en tid efter det, men byta tillbaka till original. Kan de va så att båda läckt om de nu är dumparna?

Garaget.org :D
www.facebook.com/Pontyzphoto <--- Min lilla sida
K0vaNsGarage
23 oktober 2012 · 110 Inlägg

Pontyz skrev:

volvo_kovan skrev:
Dumpen elller turbon!!! min gjorde med så¨sen efter ett tag så sa det pang i turbon :p

Hade en forge dump på vid köp samt en tid efter det, men byta tillbaka till original. Kan de va så att båda läckt om de nu är dumparna?

jag hade provat byta dump!!! för hade en kund på jobbet med samma problem och vi byta.

Team Dr. r-unk racing 100% idioti men va fan gör det!
Vi är ju bönner!
Volvo 944 "KEX Mot ombyggt fordon" (1998)
Pontyz Rekonadre..ish
23 oktober 2012 · 103 Inlägg

volvo_kovan skrev:

Pontyz skrev:

volvo_kovan skrev:
Dumpen elller turbon!!! min gjorde med så¨sen efter ett tag så sa det pang i turbon :p

Hade en forge dump på vid köp samt en tid efter det, men byta tillbaka till original. Kan de va så att båda läckt om de nu är dumparna?

jag hade provat byta dump!!! för hade en kund på jobbet med samma problem och vi byta.

Okej, då får de bli o klicka hem en sådan smile Hur funka hybriden på din btw? Inge krångel med LMM osv? Samt är turbosmart bra dumpar?

Garaget.org :D
www.facebook.com/Pontyzphoto <--- Min lilla sida
K0vaNsGarage
23 oktober 2012 · 110 Inlägg

köp kl hybrid dump den svart min är lika som en knuten näva funkar skit bra tok nöjd!! ladda 1,5-1,6bar i ett år utan problem smile

Team Dr. r-unk racing 100% idioti men va fan gör det!
Vi är ju bönner!
Volvo 944 "KEX Mot ombyggt fordon" (1998)
Klevert
23 oktober 2012 · 279 Inlägg

volvo_kovan skrev:
köp kl hybrid dump den svart min är lika som en knuten näva funkar skit bra tok nöjd!! ladda 1,5-1,6bar i ett år utan problem smile

-1 på den. kls dump läcker vilket gör att den laddar på högre för att kompensera laddet den tappar. + att den fastnar inne i när bilen stått 1 dag så den öppnar inte första tiden man kör med den.
rekomenderar att köpa bättre / orginal. orginalet håller iaf 3 månader med 1.3 i ladd

Volvo V70II (2016)
Pontyz Rekonadre..ish
23 oktober 2012 · 103 Inlägg

volvo_kovan skrev:
köp kl hybrid dump den svart min är lika som en knuten näva funkar skit bra tok nöjd!! ladda 1,5-1,6bar i ett år utan problem smile

Okok får testa med den liknande (Maxi modellen blå/silver) som ligger just nu smile annars får de bli dyrare grejer som Klevert sa! smile

Garaget.org :D
www.facebook.com/Pontyzphoto <--- Min lilla sida
Klevert
23 oktober 2012 · 279 Inlägg

btw åter till problemet du har. jag har ochså konstigt ljud i min vilket inte är bra för det är turbon. så ett byte är på g

Volvo V70II (2016)
K0vaNsGarage
24 oktober 2012 · 110 Inlägg

Klevert skrev:

volvo_kovan skrev:
köp kl hybrid dump den svart min är lika som en knuten näva funkar skit bra tok nöjd!! ladda 1,5-1,6bar i ett år utan problem smile

-1 på den. kls dump läcker vilket gör att den laddar på högre för att kompensera laddet den tappar. + att den fastnar inne i när bilen stått 1 dag så den öppnar inte första tiden man kör med den.
rekomenderar att köpa bättre / orginal. orginalet håller iaf 3 månader med 1.3 i ladd

inte för mig och inte på förra ägaren som hade den på m50 b25 motor med över 1,5 i ladd så den funkar sen kan ju någon av dumparna vara dåliga direen ifrån fabriken

Team Dr. r-unk racing 100% idioti men va fan gör det!
Vi är ju bönner!
Volvo 944 "KEX Mot ombyggt fordon" (1998)
Pontyz Rekonadre..ish
25 oktober 2012 · 103 Inlägg

Har märkt nu att trycker jag sakta då den får upp laddet sakta o inte platan i mattan så hörs inte ljudet, iaf inte så att det hörs in i kupén! Knasigt detta, men ska pröva byta dumpen o se hur de blir då smile

Garaget.org :D
www.facebook.com/Pontyzphoto <--- Min lilla sida
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang