Automatlåda svänghjul B230FK - 95

T0MMY
30 oktober 2012 · 237 Inlägg

Tjenare ! Skulle till och ta bort ett "svänghjul" på en automatare , men hur i helvete kommer jag åt svänghjultmuttrarna? Allt verkar ju vara svetsat.. Hittar inge tråd som har tagit upp detta.

Går loss med vinkelslipen om ingen vet..

Mvh Tommy

turboforssen Telge Drifting Team
30 oktober 2012 · 5 398 Inlägg

T0MMY skrev:
Tjenare ! Skulle till och ta bort ett "svänghjul" på en automatare , men hur i helvete kommer jag åt svänghjultmuttrarna? Allt verkar ju vara svetsat.. Hittar inge tråd som har tagit upp detta.

Går loss med vinkelslipen om ingen vet..

Mvh Tommy

sitter inte skruvarna till converten på baksidan av svänhjulet.
så du får lossa dom från startmotorhålet tror jag .
är inte säker men så är det på vitmotor i alla fall

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
V234
30 oktober 2012 · 88 Inlägg

Kolla om dom är bultade på baksidan av flexplattan som turboforssen skriver. Brukar vara så.

T0MMY
30 oktober 2012 · 237 Inlägg

Tusen tack för svaren! Ska kolla ikväll smile

Mvh Tommy

Webrex
5 november 2012 · 379 Inlägg

4 bultar från baksidan av startkransen, så får du loss konvertern. Sen tar du bulta bort start-kransen som ett vanligt svänghjul. Tänk på att inte använda bultarna från automat "svänghjulet" när du bultar dit ett manuellt svänghjul, då dem blir for korta.

Nästa gång, du lossar en automatlåda, lossa de 4 bultarna på baksidan av konvertern innan du tar loss lådan från motorn, så slipper du olja överallt. Gjorde samma misstag själv när ja greja automat för första gången tongue

torpis Forummoderator
6 november 2012 · 10 572 Inlägg

detta är inte avancerad motorteknik

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang