4119
Sök

Ford focus 1,6 2007 esp lampa lyser

1 Inlägg
4 november 2012
Trådstartare
Min esp-lampa lyser. Bilen var i en krock och blev lagad och verkstan skriver att det har något med avgasrening att göra. Kan det stämma? Ev kostnad att fixa?

341 Inlägg
4 november 2012
Förmodligen trasig hydraulenhet. kostar 7000 ink jobb att byta

Avstängd
10 388 Inlägg
4 november 2012
Ptja, kan kan vara en kass bromsljuskontakt också (så var det på A6:an).

Så, vad som orsakar det kan vara mycket

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

341 Inlägg
5 november 2012
i 95% av fallen på dom där bilarna är det hydraulenheten som är pajj. Felkod på bromstrycksgivare

Forummoderator
18 441 Inlägg
5 november 2012
robbinT skrev:
i 95% av fallen på dom där bilarna är det hydraulenheten som är pajj. Felkod på bromstrycksgivare

Tyvärr är det så. Mycket vanligt. Men även en krans/absgivare kan ge samma symptom.

Avstängd
10 388 Inlägg
5 november 2012
robbinT skrev:

Handlar säkerligen mycket om bil, men personligen så vet jag inte någon som har bytt hydralenhet för att esplampan lyst. Tur? Ptja möjligt.

Däremot vet jag folk som fått byta bromsljuskontakter, säkringsboxar osv.

Säger inte att det inte är vanligt, vad jag menar är mest bara att det kan vara en "ren skitsak" också.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

341 Inlägg
5 november 2012
Det är just hydraulenheten i focus/v50/s40 som brukar gå sönder. Jag har säkert bytt ett 30-tal sånna på just dom 3 modellerna. På en focus har det dock varit glapp i ett stift i en kontakt men det är allt när endast esp lampan lyser.

Forummoderator
18 441 Inlägg
5 november 2012
robbinT skrev:
Det är just hydraulenheten i focus/v50/s40 som brukar gå sönder. Jag har säkert bytt ett 30-tal sånna på just dom 3 modellerna. På en focus har det dock varit glapp i ett stift i en kontakt men det är allt när endast esp lampan lyser.

Japp. Gammal bilhandlare som man är tyvärr.

Sök