2424
Sök

Sierra pinto strul

10 Inlägg
7 november 2012
Trådstartare
Hej, idag har jag bytt olja, oljefilter och ventilkåpspackning på min sierra-88a med pinto motor... samtidigt dunka jag i en injector trim, hadde ca, 35-40 liter bensin i så dunka i hela flaskan, starta upp bilen.. lät den stå lite på tomgång.. körde sjukt försiktigt i ca 4-5 mil.. så motorn kunde få olja å allt..  va uppe i max 2000varv.. den hacka utav bara helvete redan då.. sen testa jag varva upp den.. å den bara hackar.. känns som den inte vill.. inge pigg ingenting!? vad kan det vara för fel? hmm

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
7 november 2012
har den luftmassemätare? koppla ur den och prova. gör samma sak med tempgivare

10 Inlägg
7 november 2012
Trådstartare
ja de har den.. okey! ska jag starta den när inte dom är i ?

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
10 Inlägg
7 november 2012
Trådstartare
okey sen testa köra den utan det i ?

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
7 november 2012
kör den som du gjorde innan fast utan luftmassemätaren inkopplad. sen gör du samma sak med tempgivaren.

lika bra att fortsätta med lambdasonden och koppla ur den också

men bara en sak i taget

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
7 november 2012
du ska bara koppla ur kabeln, inte ta bort något

10 Inlägg
7 november 2012
Trådstartare
hehe okey ja.. för när jag bytte ventilkåpspackningen va jag tvungen å koppla ur luftmassemätaren.. sen i igen.. så kanske kan vara de? att nått blev strul?

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
7 november 2012
Wuff skrev:
hehe okey ja.. för när jag bytte ventilkåpspackningen va jag tvungen å koppla ur luftmassemätaren.. sen i igen.. så kanske kan vara de? att nått blev strul?

nej inte om du kopplat i den igen. men sådana elektriska prylar ger upp utan förvarning.

hade samma bekymmer på min gamla bmw 325. ryckte som in i helvete och det var lmm på den

10 Inlägg
7 november 2012
Trådstartare
okey men de går att köra utan skiten?

10 Inlägg
7 november 2012
Trådstartare
mena du din 325 svarta coupe? den va sjukt fin=)!!

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
7 november 2012
bara prova och se hur den beter sig. går den bättre så har du felet i den du kopplat ur.

ja precis den svarta smile såg bra ut på lite avstånd men där var mycket skavanker

10 Inlägg
7 november 2012
Trådstartare
hehe jag ska testa=)! ja men de ska va skavanker.. inga nya bilar:D!!

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
7 november 2012
visserligen, men när underredet är fullständigt uppspacklat och motorhuven är tveksamt spraymålad så går gränsen där. fast sen gick den som fan och det väger upp smile

10 Inlägg
7 november 2012
Trådstartare
ja:D verkligen;D

Sök