Volvo V70 awd 1998 automat slirar på kopplingen då och då?

exoop
12 november 2012 · 469 Inlägg

Hejsan jag har en liten fråga!
min volvo automat slirar på kopplingen lite då och då när den vill och då är min fråga,
kan en automatlåda slira om oljan i den är dålig?

Mvh Niklas

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"
Bockeen
12 november 2012 · 2 Inlägg

jag va med om de på min v70. Då va de att de hade läckt ut olja från lådan (så jag hade kört med för lite olja) och då tog lamellerna slut hmm så kolla oljenivån och se, du kan kanske bara behöva byta oljan smile
Lycka till

Johan85 Avstängd
12 november 2012 · 1 418 Inlägg

exoop skrev:
Hejsan jag har en liten fråga!
min volvo automat slirar på kopplingen lite då och då när den vill och då är min fråga,
kan en automatlåda slira om oljan i den är dålig?

Mvh Niklas

ja de kan den. hur ser oljan ut och hur luktar den?
hur långt har bilen gått?

exoop
12 november 2012 · 469 Inlägg

nu är det så bra på min att det inte finns någon sticka till lådan hmm =/ så då blir det att lämna in den och byta oljan, den kan ju inte vara fräsh när den aldrig blivit bytt på 24000 mil =S

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"
Johan85 Avstängd
12 november 2012 · 1 418 Inlägg

exoop skrev:
nu är det så bra på min att det inte finns någon sticka till lådan hmm =/ så då blir det att lämna in den och byta oljan, den kan ju inte vara fräsh när den aldrig blivit bytt på 24000 mil =S

autolådorna brukar vilja bli renoverade vid dom milen på v70:/
antagligen just för att oljan aldrig byts för det finns inte med i serviceplanen konstigt nog:S

Johan85 Avstängd
12 november 2012 · 1 418 Inlägg

kolla serviceboken om den varit servad på volvo på länge för om den inte är det så kan de räcka med uppdatera databoxen det hjälpte på farsans v70n med automat fast den ville inte växla ordentligt och slirade inte iofs

Christian S
12 november 2012 · 4 816 Inlägg

Johan85 skrev:
antagligen just för att oljan aldrig byts för det finns inte med i serviceplanen konstigt nog:S

ja det är rätt skummt för på tex taxi så ingår det och det trots att jag har fått höra att leverantörerna rekomenderar att man byter olja var 6000mil

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Johan85 Avstängd
12 november 2012 · 1 418 Inlägg

Christian S skrev:

Johan85 skrev:
antagligen just för att oljan aldrig byts för det finns inte med i serviceplanen konstigt nog:S

ja det är rätt skummt för på tex taxi så ingår det och det trots att jag har fått höra att leverantörerna rekomenderar att man byter olja var 6000mil

dom får aldrig byta lådor om dom byter olja det är där skon klämmer;)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang