Har roterat bromskivan bak men inte baksidan? saab 9000.

pricken_ Bmw 523 eller Volvo s40 t4?
28 november 2012 · 37 Inlägg

Hejsan!

Har som det står råkan snurra på bara bromsskivan bak på en Saab 9000. Problemet nu är att det är en platta i vägen som gör att man inte kan få in hjulbultarna. Har detta hänt någon annan? hur löste du det då? jag har försökt att knacka tillbaka den, men då roterar allt..

Mvh

uhlin
28 november 2012 · 2 834 Inlägg

Snurra runt på navet samtidigt som du håller fast bromskivan så kommer de inre hålen rätt. Kika in i bulthålet så ser du då det är rätt

Nyman1337 Hhehehehhest
28 november 2012 · 375 Inlägg

pricken_ skrev:
Hejsan!

Har som det står råkan snurra på bara bromsskivan bak på en Saab 9000. Problemet nu är att det är en platta i vägen som gör att man inte kan få in hjulbultarna. Har detta hänt någon annan? hur löste du det då? jag har försökt att knacka tillbaka den, men då roterar allt..

Mvh

In med en skruvmejsel i ena bult hålet och bryt lite.. Försök få endast bromsskivan och snurra..
Händer ungefär varje gång man byter däck

Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..
BMW E28 Turbo "M50B28" (1987)
pricken_ Bmw 523 eller Volvo s40 t4?
28 november 2012 · 37 Inlägg

uhlin skrev:
Snurra runt på navet samtidigt som du håller fast bromskivan så kommer de inre hålen rätt. Kika in i bulthålet så ser du då det är rätt

ska jag hålla i centrumbulten och snurra då? yikes

pricken_ Bmw 523 eller Volvo s40 t4?
28 november 2012 · 37 Inlägg

Nyman1337 skrev:

pricken_ skrev:
Hejsan!

Har som det står råkan snurra på bara bromsskivan bak på en Saab 9000. Problemet nu är att det är en platta i vägen som gör att man inte kan få in hjulbultarna. Har detta hänt någon annan? hur löste du det då? jag har försökt att knacka tillbaka den, men då roterar allt..

Mvh

In med en skruvmejsel i ena bult hålet och bryt lite.. Försök få endast bromsskivan och snurra..
Händer ungefär varje gång man byter däck

Just en mejsel har jag inte testat! jag får göra de big_smile bra att det inte bara var jag då... wink tack tack! smile

pricken_ Bmw 523 eller Volvo s40 t4?
28 november 2012 · 37 Inlägg

Tack som tusan!! det ordna sig big_smile skit  bara att det börjar bli mörkt och snön faller..

_ErraN
28 november 2012 · 29 Inlägg

pricken_ skrev:
Tack som tusan!! det ordna sig big_smile skit  bara att det börjar bli mörkt och snön faller..

när snön faller har du ingen nytta av en saab ju! hahah

It´s a Jeep thing, you wouldn´t understand
Jeep Wrangler "KillerCrawler" (1987)
pricken_ Bmw 523 eller Volvo s40 t4?
29 november 2012 · 37 Inlägg

_ErraN skrev:

pricken_ skrev:
Tack som tusan!! det ordna sig big_smile skit  bara att det börjar bli mörkt och snön faller..

när snön faller har du ingen nytta av en saab ju! hahah

hehe nä vet, det är brorsans skit.. jag har ju 940 nu wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang