12 februari 2013
Trådstartare
Temperaturproblemet är ur vägen.
Jag trycktesta insuget idag till 2 bar, det enda som pös lite grann va en magnetventil till EGR och en magnetventil under bromsbomben. Med andra ord knappast något läckage att tala om.
Jag fick tillfälle att kolla livedata på en Passat 1,9tdi 110hk som förvisso är en "helt annan" motor. Han hade inte alls samma värden som mig. Dels låg hans bör- och är-värden på samma för luftmassemätaren. Sen hade han bara 2° BTDC på tomgång, detta är alltså insprutningstiden före övre dödläge om jag fattat det rätt. Han hade även något längre mängd bränsle på tomgång.
Det finns ett värde för liter diesel i timmen, min ligger på 0,8l/h den jag kolla idag låg på 0,39l/h. Helt klart något som inte stämmer.
Det jag tänker är vad den baserar bör-värdet för lmm på? Mapsensorn? Antingen så är väl lmm trasig eller mapsensorn? Vad tror ni?
Lmm är bytt i somras ska tilläggas..
Senast redigerat av Germax (12 februari 2013)