Visst GÅR det att fixa, men du måste som sagt för det första ha en turbo så det blir antingen konvertering eller motorbyte. Och sen är bilen inte besiktningsbar efter det...
Haha jodå det finns grejer om man letar lite , vet att jag sett insats till utblåset som ska ge ett "turbo liknande" ljud och sen finns det elboxar med högtalare som simulerar dumpventil .
Så det går men räkna med att bli utskrattad utav omgivningen.
Är ju jättedesperat kan du ju knöla dit en dump före insuget, men utan överladdning kommer det inte låta mycket mera än en halvdan fis (Har jag för mig, har aldrig provat)
Nä av turbovisslan blir det inget dumpljud, länkade bara åt TS då denne undrade "vad som händer om man köper en sån?" och det tolkade jag som "Hur låter denna mackapär".
För att få dumpljud så är det som sagt antingen att bygga om motorn till turbo-motor eller bygga ihop ett sånt där tryckrör med dump på som man sedan laddar upp med 12V kompressor.
Men min personliga åsikt är: Varför lägga pengar på att få turbo-ljudet men inte turbo-effekten? I mina öron låter det helt efterblivet. (hoppas nu ingen blir arg på mig bara för att jag säger det dem flesta i denna tråden tänker).
Nä av turbovisslan blir det inget dumpljud, länkade bara åt TS då denne undrade "vad som händer om man köper en sån?" och det tolkade jag som "Hur låter denna mackapär".
För att få dumpljud så är det som sagt antingen att bygga om motorn till turbo-motor eller bygga ihop ett sånt där tryckrör med dump på som man sedan laddar upp med 12V kompressor.
Men min personliga åsikt är: Varför lägga pengar på att få turbo-ljudet men inte turbo-effekten? I mina öron låter det helt efterblivet. (hoppas nu ingen blir arg på mig bara för att jag säger det dem flesta i denna tråden tänker).
ok, kan man fixa lite falsk motorljud? lite högre ljud bara?
ok, kan man fixa lite falsk motorljud? lite högre ljud bara?
Beror på, vill du ha falskt motorljud inne i bilen så bara du hör det finns det nån grej man stoppar in i cigg-uttaget, dem finns med flera olika motorljud och sedan finns det även appar till mobilen med motorljud så kopplar man in telefonen i aux-ingången på stereon och får motorljud i högtalarna.
Om du vill ha annat ljud utanför bilen så blir det svårt om du inte byter till ett annat avgasrör och dylikt beroende på vilket slags ljud du är ute efter.
Edit: Finns även appar till mobilen som simulerar dump-ljud, tror det var någon som länkade tidigare i tråden till en video.
Om du vill ha annat ljud utanför bilen så blir det svårt om du inte byter till ett annat avgasrör och dylikt beroende på vilket slags ljud du är ute efter.