6315
Sök

Turbo trimma b230K

Forummoderator
26 659 Inlägg
4 april 2013
Johan85 skrev:
Mack skrev:
Johan85 skrev:

samma fast i 2.0liters som såldes till finland bland annat. även kan förgasare skilja mellan 230 200 men båda var vacuum styrda krångelmanicker så folk byter till förgasarn från 230a motorn så bilen går normalt:)

Jo, men är ganska vanlig i Volvo 400-serien här i Sverige annars.
Mindre hästar men samma förgasare..var så jag tänkte..

tänkte 2/700 serien nu eftersom det va det han hade:P

Jajo, men jag tänkte mer på K-motorn över huvudtaget, haha.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Avstängd
1 418 Inlägg
4 april 2013
DieLuftWaffe skrev:
Johan85 skrev:
Mack skrev:

B200K:n då..? Haha.

samma fast i 2.0liters som såldes till finland bland annat. även kan förgasare skilja mellan 230 200 men båda var vacuum styrda krångelmanicker så folk byter till förgasarn från 230a motorn så bilen går normalt:)

Ja men om man bortser att förgasar skiten krånglar då! (Vilket den inte har gjort på min bil än) Måste ju gå att turbo konvertera motorn iallafall. Måste finnas något sätt att få ner komp i motorn.

finns säkert nån topp packning som sänker kompet för 1500-3000kr sen måste du köpa h-profil stakar i rätt längd om du ska kunna ladda mer än 0.3bar minst 5000kr sen vanlig packningar och lager till motorn ca 3000kr. megasquirt 5000kr komplett utan kabelhärva då måste du ha den och spridare insug från nyare 240 med insprut även tank med förpump och dra returledning:)
sen lär du ha en 240turbo koppling för att det inte ska slira på kopplingen så fort du inte gasar:)
det är inte gratis:)

Avstängd
1 418 Inlägg
4 april 2013
Mack skrev:
Johan85 skrev:
Mack skrev:

Jo, men är ganska vanlig i Volvo 400-serien här i Sverige annars.
Mindre hästar men samma förgasare..var så jag tänkte..

tänkte 2/700 serien nu eftersom det va det han hade:P

Jajo, men jag tänkte mer på K-motorn över huvudtaget, haha.

själva toppen i sig den så kallade 631toppen är ingen dålig topp direkt har för att den är bättre utformad i kanalerna än 531an fast ingen vill ju trimma sån motor då det blir så dyrt för botten är så dålig:)

Sök