panda666 skrev:
540 låter gott som fan, men bilen känns lite för stor för mig tycker jag. skulle sj satsa på e36 eller e46 328 eller 330
eller annars som sagt förut en s60 t5 o chippa till 300hk om du vill ha bra me kraft. tror inte t5 blir slött..
e46 330 är stark som satan . annars finns det honda civic vti? 160 hk som man kan lägga turbo på? fan va rolig bil det kan bli. du kan väl köpa en 540 och stoppa i turbo på den med..då får du se på facking hästar alltså..
Har en e46a nu -99 så känns roligare o få byta modell eller vad man säger...
CHEEVA skrev:
panda666 skrev:
540 låter gott som fan, men bilen känns lite för stor för mig tycker jag. skulle sj satsa på e36 eller e46 328 eller 330
eller annars som sagt förut en s60 t5 o chippa till 300hk om du vill ha bra me kraft. tror inte t5 blir slött..
e46 330 är stark som satan . annars finns det honda civic vti? 160 hk som man kan lägga turbo på? fan va rolig bil det kan bli. du kan väl köpa en 540 och stoppa i turbo på den med..då får du se på facking hästar alltså..
330in är kul men går inte alls lika bra som en 540... man kan turba allt till och med en gammal volvo kan gå snabbt med lite turbning
e46 33 är kanske vad man bör satsa på?
Motch_swe skrev:
ackee22 skrev:
Jonte-K skrev:
Saab 9-3 Aero?
Både nya/gamla karossen är fina som fn och går som skott! Går rätt billigt om man kan reglera högerfoten!
Saab:arna går att få upp bra i hastighet och acceleration men hur är de med turbon på dem? HAr hört mycket negativt och kan tyvärr inte meka något vidare..
Sitter Mitsubishi-snurror i både og9-3 Aero och ng9-3 Aero. Inget att oroa sig över alltså.
Garett-snurrorna som däremot sitter i dem motorsvagare modellerna har dock lite taskigare rykte.
Vilka årsmodeller eller motormodeller bör jag således passa mig för?
sv3nss0n skrev:
E55 amg W210 eller 540 E39 känns mest lockande i din prisklass för min del! hade nog sagt 330 E46 också men eftersom du ville ha större bil så en 540 E34 jag hade innan med 35 000 mil på mätaren stod bra upp imot en 9000 aero steg3 iaf. dock var 540n inte 100 procent original heller men. E55orna lämnar steg3 bilarna efter sig utan några större tveksamheter (förutsatt att dom är friska i maskin) MEN jag tycker ändån inte att du ska titta bort helt ifrån S60 t5, inte saab aero modeller heller för den delen^^ går att få fin prestanda för hyffsade pengar om du inte nöjer dig med original effekten.
E55 amg verkar vara riktiga monster på vägen, blir lite väl mycket för min del
Lowmotion skrev:
Skyline :-)
Powe_R skrev:
Köp en 540 e39, helst en nyare än 2001 så får du faceliften med flera förbättringar och nya motorn M62TU (dvs vanos) Som känns mycket piggare än den äldre M62 motorn (som ändå i sig är en riktig pärla)
Har själv bla en 540Iat E39 01a, mest för att den är så sjukt prisvärd i allt från inköp, service, försäkring, delar osv. Kunde inte hålla mig, så köpte en, även fast den mest står still och samlar damm. Har ju nyare&bättre bil att rulla omkring i till vardags. Men en 540 e39 bör vara var mans ägodel, svårt att få bättre bil för sina pengar!
Har själv haft 3 stycken 540 e39 sen jag va 17 bast Måste vara en av BMW's mest lyckade modeller!
Låter som ett jävligt bra köp 540 alltså, dock svååra att hitta manuell jag personligen hittar ingen på blocket just nu!
Måste fixa en provkörning
panda666 skrev:
Glesmark skrev:
I vilket hastighetsområde vill du ha bra acceleration?
Ska du spurta 0-100 lär du köpa nått litet 4x4, däremot 100-300 lär det vara något med kraftigare v8, har själv haft min 540 med 6petad manuell och tycker inte det är något speciellt drag i den, smyger från en 9-5 aero 2004 men inte så mycket mer än så. Dock stabil bil som håller bra i drivlina och motor.
Men det är trots allt nästan 2 ton bil, min vägde in på 1980 kg tjänstevikt.
En s60 t5 med manuell låda skulle jag nog vilja säga är en bra kompromiss mellan komfort, utrustning, inredning och motor. Det finns mycket billiga delar tillgängligt för dessa, tråkigt är dessvärre att dom är framhjulsdrivna vilket inte kommer ge några ordentliga 0-100tider på gatan.
Billiga i inköp, försäkring och billiga eftermarknadsdelar.
du har ju den som kombi, därför kanske det försvinner lite av det goda..när man bär med sig lite extra bagage.
men jag körde ju förut 528 och tyckte den var hyffsad stark. den hade ju väldigt bra acc från låga växlar. Det är inte som att man kan trampa 150 på vägarna nu heller. Kanske därför skulle tom en e39 530 vara ett bra val.
540 är ju ett monster till bil. har aldrig prövat en 540 utan bara 535..och 535 manuel var ju ett monster.
jag skulle faktiskt fundera mellan 530-535-540 eller nått s60 t5..släng in ett chip bara och så får du 300hk!
ts behöver alltså inte ens röra nått på s60 förutom chip.
Viktigaste hastighetsspannet är väl 1-100 sen kanske 100-200 men mer än så är inte planerat då farbror blå är överrepresenterad där jag bor
530 och/ eller 535 bör ju vara mer skonsam mot plånboken också om man ser till bränsleförbrukning? Men hur står sig 231hk i 535 mot den tunga vikten?
EB_bilen skrev:
Fattar inte att ingen ens nämnt diesel... grymt drag och billiga i drift. Vill du ha ax är det diesel som gäller. Klart ska du köra bana så är väl diesel tråkigt, man lär sig växla om inte annat! En Audi TDI som är lätt att trimma och man inte behöver vara orolig att turbon ska ramla av på! De går ju skitkallt! Kan ju köra min hårt och den är knappt varm efteråt... ingen rödglödgad turbo som på en och annan Supra...
Dieselbilarna har höga skattter när de inte är miljöklassade...
EB_bilen skrev:
Jag menar bara att jag lungt hänger med en S5:a... 0-100 i min går på 5,9 original och S5:an gör det på 5,2 (typ samma som gamla 911). Men sen är det ju klart att min tappar efter 3:ans växel, då har ju S5:an mer kräm medan min, som Rquired säger blir högdrevad och man tappar lite kraft. Tänk däremot på att min drar 0,6 och S5:an drar typ 1,2.
Dock har jag inte pratat någonting om moment, effekt över register eller energi. Jag har god kunskap om hur det funkar, å andra sidan är det känslan av ax man är ute efter och det är hur kraften levereras som är roligt. I min är det en käftsmäll, däremot Chevrolet Camaro SS med typ 400 hk och säkert mycket jämn effektkurva osv osv var skittråkig (iofs ingen turbo så man får ingen kick utan det är just jämnt, men Saab 95 Aero är ju skittråkig också, och då har den 10 hästar mer...).
1:an och 2:an är dock sjukt lågdrevade, nästan att man skulle kunna dra en färja, vilket gör att bilen varvar ur sig direkt och hastighetsmätaren hoppar i princip upp till 80-90!
Äh, vafan, köp en Pagani Zonda F. Diesel Eller helt seriöst en R8 med V10/12 TDI, har inte koll, men Audi verkar inte vara bekymrade över momentberäkningar med sina 1000 Nm och långa effektregister... Speciellt inte när de kör dieselmotorer i LeMans.