Köpa japanskt

robin__87
2 maj 2013 · 184 Inlägg

Linkjonnson är typ mer ute efter en sport bil. Tror det står mellan subaru wrx toyota supra eller någon evo. Men har svårt att välja.

robin__87
2 maj 2013 · 184 Inlägg

Linkjonnson är typ mer ute efter en sport bil. Tror det står mellan subaru wrx toyota supra nissan skyline eller någon evo. Men har svårt att välja.

Linkjonsson Volvo Motorsport
2 maj 2013 · 107 Inlägg

robin__87 skrev:
Linkjonnson är typ mer ute efter en sport bil. Tror det står mellan subaru wrx toyota supra eller någon evo. Men har svårt att välja.

Jo det är fina Bilar:D men en fråga Har du nån aning om vad gt4án är för bil;)? Tänkte eftersom du skrev att det inte är nån sportbil;) hehe//Jonsson

Senast redigerat av Linkjonsson (2 maj 2013)

Volvo 240 M104 "Till Salu" (1988)
Lincoln Capri "2dr ht" (1954)
robin__87
2 maj 2013 · 184 Inlägg

nej vet att den går bra men vill ha någon av mina största favoriter

Woojen
2 maj 2013 · 1 101 Inlägg

Ska du köpa Skyline ska du ta en GT-R (sålänge inte det är drifting som gäller) annars är GT-R mycket roligare på de flesta sätt smile

R32 GT-R Riktigt snygga å kan stänga av 4wd för att bli RWD genom att koppla bort atessa systemet smile (går att koppla lätt på en switch)

Vet inte vad som får dig att tro att Subarus är så bra vinterbilar föruotm 4wd? Tyvärr har dom lika kasst rostskydd som alla andra japanska bilar från den tiden.
Vilken bil du än väljer av de du nämnt och du vill köra på vintertider så är en underredsbehandling ett måste!

Men vore lättare ifall du säger vad ditt mål med bilen är... Åka snabbt på bana? mycket HK för att va häftig vid lokala korvmojjen osv, driftbil?

Senast redigerat av Woojen (2 maj 2013)

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
Subaru Impreza "ost" (2000)
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
robin__87
2 maj 2013 · 184 Inlägg

woojen vad är det för fel på gt-s? Jag tänkte att skyline är mer en sommar bil medans de som har subaru kör på vintern.

Woojen
2 maj 2013 · 1 101 Inlägg

robin__87 skrev:
woojen vad är det för fel på gt-s? Jag tänkte att skyline är mer en sommar bil medans de som har subaru kör på vintern.

Inga direkta fel med GT-S men allt handlar ju om vad DU vill göra med bilen smile, ska du bara glida å slänga på lite fina fälgar så spelar de nog ingen roll vad du väljer. då tycker jag du ska gå efter vilken bil DU tycker är snyggast.

Men en GT-R är ju lite bättre i stort sätt alla aspekter förutom att dom är dyrare då...

Anledningen till att det är lite mer EVOs å subarus som kör på vintern är väll att dom finns som SV sålda samt att de är 4wd men det går ju köra vinter med supra skyline å allt annat lika väl som impreza å EVOs sålänge du ser till att dom är rost skyddade

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Subaru Impreza "ost" (2000)
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
myran Foto/Bilnörd
2 maj 2013 · 1 541 Inlägg

robin__87 skrev:
Vill ha en snabb bil som är skön att köra. Tänker man ekonomiskt är Subarun som är en stor favorit bra för den kan man ha året runt. Men den ska helst inte vara så dya att äga. Och ha något att åka till bilträffar med. Har så svårt att välja.

Inget problem att åka supra MKIV på vintern. Bra vinterdäck sen e de bara köra.. Jag körde min automat på vintern. Visst får man vara lite försiktigare på gasen än en 740 men det är inget problem att ta sig fram. Bra värme. Otroligt sköna bilar o köra.

Sen visst är fyrhjulsdrift najs. men inget problem o köra bakhjulsdrivet med lite effekt på vintern. smile

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
robin__87
2 maj 2013 · 184 Inlägg

Ok då vet jag. Ja men köper jag en skyline så köper jag gt-r. Och självklart gör man en underskyddsbehandlingd.

robin__87
2 maj 2013 · 184 Inlägg

Ok Myran det går ju men helst inget jag vill göra och inte bara för att de är starka utan som de plogar i detta land.

Aerodynamik ...
2 maj 2013 · 7 120 Inlägg

Mycket skitsnack här.. Jag har åkt i de flesta japanska bilar och man kan väl lite enkelt förklara att ju ballare något är desto mer får du kosta på den/skruva. Jag köpte en Impreza och kan inte bli nöjdare.. Kan förklara mer men lite jobbigt på telefonen. Skicka gärna PM om du vill veta något specifikt wink

DusanMandick Random Hero
2 maj 2013 · 4 047 Inlägg

ska du köpa japanskt så är de ju rwd som gäller, ingen mazda som driver i fel ände, va ska du me 370hk till när du ska köra fort i en kurva? visst du kan köpa en diff för 30k o ha kul. men lägg 10k på en sr20det eller rb26 så har du 10 ggr roligare!

har haft subarus, lexus o en s14a. kommer inte köra nåt annat än japanskt som "glidarbil". de är genomtänkta, lätta att skruva med, lätta att få ur bra effekt, ser bra ut, de håller! visst de rostar men de gör tyska bilar me!

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
yakozan
2 maj 2013 · 333 Inlägg

DusanMandick skrev:
ska du köpa japanskt så är de ju rwd som gäller, ingen mazda som driver i fel ände, va ska du me 370hk till när du ska köra fort i en kurva? visst du kan köpa en diff för 30k o ha kul. men lägg 10k på en sr20det eller rb26 så har du 10 ggr roligare!

har haft subarus, lexus o en s14a. kommer inte köra nåt annat än japanskt som "glidarbil". de är genomtänkta, lätta att skruva med, lätta att få ur bra effekt, ser bra ut, de håller! visst de rostar men de gör tyska bilar me!

Fast Mazda 6 MPS driver ju i alla ändar wink

Audi S5 (2007)
Nissan GTR "Godzilla" (2010)
dadooo
2 maj 2013 · 841 Inlägg

välj supra eller skajja,  psst min e till salu fö rätt pris smile

Volkswagen mk2 "coupe luxuz 11 500 mil" (1988)
Nissan r33 "PLASTIDIP" (1996)
Volkswagen Golf r32 "youtubekändis" (2008)
robin__87
3 maj 2013 · 184 Inlägg

Tack för svaren men nu tror jag att det står mellan subaru wrx nissan skyline eller toyota supra.

Calibra_turbo
3 maj 2013 · 47 Inlägg

Välj supra eller skyline, lätta att trimma och du kommer bli nöjd;-)

Toyota Supra MKIV "Blue Dream" (1993)
VinDisel
3 maj 2013 · 456 Inlägg

dadooo skrev:
välj supra eller skajja,  psst min e till salu fö rätt pris smile

Allt e till salu till rätt pris tongue

BMW 530d xDrive "Innovation" (2016)
BMW 328 M sport "Hellrot" (1995)
VinDisel
3 maj 2013 · 456 Inlägg

Bullet--- skrev:
Konstigt ingen nämnt Civic Type-r, billigaste av alternativen och driftsäker än dem flesta, ingen förmögenhet som behöver läggas ner på trimning. Fungerar även bra till vardags.

Framhjuls drifft och går som en påse skit ...kostar lika mkt som en skyline ungefär..

BMW 328 M sport "Hellrot" (1995)
BMW 530d xDrive "Innovation" (2016)
Vita_Vargen
3 maj 2013 · 1 281 Inlägg

Nissan 300ZX Z32 TT? Riktig diff till skillnad från 350Z och enligt mig snyggare utseende. Billigare i inköp än dom flesta andra sportbilarna men något jobbigare motor att mecka med.
Org effekt på 287 hk men går att trimma upp till 350 utan ingrep på motorn(koppling, chip, laddtryck, catback, filter)
Försäkringen ligger på samma nivå som en 200SX för mig iaf. en sak som är värd att tänka på är att försäkringsbolagen vill ha mycket stålar för försäkra nyimporterade bilar. Min kostar 11 k ist för 6 k om den hade varit svensk såld.

Tror 300ZX kommer bli en framtida klassiker, även fast den idag är långt ifrån lika känd som Supra/Skyline

Senast redigerat av Vita_Vargen (3 maj 2013)

VinDisel
3 maj 2013 · 456 Inlägg

Bullet--- skrev:

VinDisel skrev:

Bullet--- skrev:
Konstigt ingen nämnt Civic Type-r, billigaste av alternativen och driftsäker än dem flesta, ingen förmögenhet som behöver läggas ner på trimning. Fungerar även bra till vardags.

Framhjuls drifft och går som en påse skit ...kostar lika mkt som en skyline ungefär..

Typiskt en skyline-fanboy kommentar lol
Ser inte fwd som något negativt, tvärt om. Går som skit? Den behöver i alla fall inte 4wd och turbo för att orka sig upp i hastighet wink

Ne kan hålla med .. räcker med RWD !!

BMW 530d xDrive "Innovation" (2016)
BMW 328 M sport "Hellrot" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang