Jag funderar på att beställa skyltar MED EU-symbol till båda bilarna bara för att jävlas. Jag kommer få en massa skit av er nu, men det får jag vad jag än skriver ändå, så...
Vad spelar det för roll om man nu från EU kräver detta? Vi talar om vadå? 4 gånger 5 cm plåtbit? Som "förstör hela bilen". Ja, det låter ju oerhört vettigt.
Sedan förstår jag att det är en stor del av skylthatarna som är EU-kritiker också och den åsikten respekterar jag, även om ett Sverige utan EU-medlemskap skulle vara ganska tråkigt. Privatimporten av bilar skulle inte finnas i någon större omfattning och därmed skulle bilarna vara betydligt dyrare. En rad monopol skulle funnits kvar och det är väl okej om man bortser ifrån att man inte kan byta om man blir missnöjd och att priset kan sättas hur högt som helst eftersom just ingen kan välja annat. Och många av er hade nog gråtit över att alkoholen kostat betydligt mer.
Nej, det finns bra sidor med EU också. Och en del riktigt dåliga. Men nu är det som det är. Förhoppningsvis väger det positiva upp det negativa. Men att klaga på en liten plåtbit på nummerskylten är trams. Ser betydligt bättre ut än "blafforna" till S-märken man hade förr, i alla fall.
Det finns ingen anledning till att inte göra någonting ordentligt bara för att ingen har vett att uppskatta det.