Volvo pv444 1957 Custom plåtbredning B20 turbo med luftfjädring Sidan 65 svetsa rikta och spackling påbörjad.
Vart sugen på en pv vintern 2013 ett projekt som skulle bli en snygg sommarbil. Har nu bestämt mig för att göra en projekt tråd av bilderna och bygget så ni kan följa vad som händer. Det mesta byggs om eller justeras efter mina idéer och önskemål. Ojoj vad detta spårade ur det vart lite av precis allt mitt i allt blev det Luftfjädring, Turbo försedd b20 med mc förgasare som kommer trycksättas av en Nissan turbo, Självklart med en inbyggd intercooler på diskret plats. Kolla genom tråden och se mina tokerier och bli gärna en av alla mina trevliga följare.
Har gjort det ett tag för mig också men det är så motivationen går i vågor tyvärr.
Kroppen här :-(
Aha den som spökar igen för dig KRYA på dig så du kan bygga igen
Ja själv är man arbetslös och när man ser pengarna rinna iväg och man märker att man nog inte har råd att gör allt man vill om man inte får en inkomst så dippar man ibland.
Snyggt bygge håller själv på med ett projekt min 65a Amazon Hur lyckades du få dit 240 skivor fram 140 spindlar? Skulle gärna vilja veta sen hur kommer förgasarna må av 044 pumpar? Eller ska du köra insprut
Senast redigerat av Amazon_65 (27 december 2016)
Buy It Build It Tune It Brake It And Repair It ;)
Jag gasar tills de rasar för volvo håller fan inte för de rasar ;)
Amazon_65 skrev: Snyggt bygge håller själv på med ett projekt min 65a Amazon Hur lyckades du få dit 240 skivor fram 140 spindlar? Skulle gärna vilja veta sen hur kommer förgasarna må av 044 pumpar? Eller ska du köra insprut
Tack så himla mycket
140 spindlar du får nog läsa genom tråden igen hela framvagnen är från en 140
Skivorna är bara att hänga på rakt av, oken får man ta av några mm på anliggnings ytan och ta upp hålen för 140ians har tum bultar 240 mm så något större.
Bara bra kommer ha en bränsle trycks regulator som är till för förgasar turbo, Pumpen är väl lite overkill egentligen. Men vill ha en pump man kan lita på och ville ha möjlighet att använda AN anslutning i båda ändar så beslutade mig för att köra på en 044 pump, Dom är välanvända och har ett gott rykte och ja bensintilförseln vill man inte tumma på lika bra att gå rakt på kvalité och så har man säkrat upp för framtiden (man vet ju inte vad man hittar på tillslut )
Får tacka alla som önska mig god jul och nu är det nytt år också 2017 iår är pv,n 60 år gammal så mina drömmar är att kunna köra den iår vi får se annars får vi ta 2027
Hur som bränsle system och lite övrigt har kommit på plats
Köpte massa roligt och fått köpt ännu mer har kompisar som kör bilar som är billigare hm ja alt eller inget eller vad är det dom säger
Började med att fundera bra länge hur var och hm jaja hm jamen såhär får det bli om det ska bli vettigt så började här framme med bränslerören
Klamrar med 12cm mellanrum och justerar efter verkligheten (bilens balkar och dylikt på vissa ställen)
Blir faktiskt rätt nöjd med det här
Som perfektionist gillar man detta
Kollar och finns gott om plats (har ju kollat innan men man lär påminna sig själv ibland
UJujuj flera centrimetos där ju
Första anslutningen till stålomspunnen slang Svarta stilrena AN kopplingar och stålomspunnet mumma
Klamra klamra
Bara nöjd bild
Moddar tanken med AN anslutningar
Vart rätt snyggt
Fick vinkla om tankröret så det gick fritt från rambenet
Även retur anslutning ditt svetsad
Fick bli längre till detta fäste för att slippa gänga i batteriet
Två expansions kärl hm vad har nu slagit slint i mitt huvud det får ni faktiskt gissa tycker jag
Snygga som fan iallafall om jag får säga det själv
Svetsat fästen och häng dom på plats
Även svetsat fäste till btr blir snyggt ingift i hörnet där så man kan justera den utan problem
Hm blir så nöjd
Svetsat i en kant så man kan ha ett lock över batterierna (lär vara atmosfärisk uteslutet från övriga kupen)
Det gjorde jag medans jag väntade på denna fina koppling som jag satte mellan filter och bensinpump
Inga bilder på det men filter fästet är ett ombyggt extraljus fäste till frontbåge hittade inget annat så köpte mig ett sådant och modifierade
På plats
Hm ett rostigt rör japp badandes i rost lösnings medel
När jag höll på med slang dragning vart returen inge snyggt om man drog den tvärs över rambenet
Vart rostfritt
svetsprimer
Ja detta gjorde jag ett rör rakt eller ja snett rättare sagt genom rambenet
Andra sidan
Nu blir det massa bara nöjd bilder för jag vart riktigt nöjd med dragningen och även med en del av korten
Klamrat returen också
Allting går fritt
Jodå blir väl bra det här
Klamrat ovanpå försänkningarna så dom går fritt och ligger ovanpå varandra så jag blev nöjd
Klamra dom sista
Blir väl inte så dumt
Smiter in snyggt där
Hoppas ni gillar min update och att det inte är för lite bilder mina kära Följare
V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.
Racingse skrev: Super nice, men ska du inte måla bilen först?
Super Tackar
Nej inte alls jo allt detta ska bort men jag vill få ditt alla fästen och allt först det som kanske inte syns är att jag använder mig av nittmutter
Nu tror jag jag börjar närma mig såpass klar med svets och modd på karossen så jag kan börja slipa av och grunda och ha mig så jag kan börja med den "roliga" spacklingen
Kanon snyggt övergången mellan aluminium röret och slang är det klämnings koppling eller har du konat röret klämnings kopplingen tål inte trycket från pumpen när det är till insprut det tål bara max 50 psi