6588
Sök

Ang turbo konventering volvo 740.

773 Inlägg
21 maj 2013
Trådstartare
har funderat på att köpa mig en 740 och turbo konventera den. det blir i isf en 89 -92 med lh2,4
det jag tänkt hitilis är vill ha runt 150-160hk

tjockare toppackning kör med org stakar och kolvar.
13c turbo med ft wg
turbons spridare med mottstånd
940 turbons grenrör och ic
och turbons lmm det borde passa va för det är lh2,4 på båda?

behövs det göra nått i boxarna? kan man ta boxarna från turbon som passar för kommer nog inte köpa något annat dyrt chip.
budget allt under 5k med bilen.
mvh.love

klabbarpan
3 041 Inlägg
21 maj 2013
Boxarna från turbon passar direkt på. Men spara dina slantar ist och köp en turbo modell ist. Är en del jobb med att konventera och lönar sig ej i förhållande vad man får ge för en färdig turbo bil.

4 313 Inlägg
21 maj 2013
nixon89 skrev:
Boxarna från turbon passar direkt på. Men spara dina slantar ist och köp en turbo modell ist. Är en del jobb med att konventera och lönar sig ej i förhållande vad man får ge för en färdig turbo bil.

Helt rätt. Du kan nog hitta någon sliten och bucklig turbobil för runt 5k. Man får ju en i bra skick för runt 12K. Jag hade inte lagt ner tid och möda på att byta till turbomotor ifall jag inte skulle köra mer än 300 hk och jag hade ett bra och billigt chassie.

Ska du dessutom inte ha mer än 160 hk så hade jag nog lagt pengarna på en 740 GLT istället. Se till att kamremmen är färsk på den så har du en bra pålitlig 160 hk bil. Trevligt motorljud i dom också:)
Senast redigerat av zemet (21 maj 2013)

773 Inlägg
21 maj 2013
Trådstartare
zemet skrev:
nixon89 skrev:

Helt rätt. Du kan nog hitta någon sliten och bucklig turbobil för runt 5k. Man får ju en i bra skick för runt 12K. Jag hade inte lagt ner tid och möda på att byta till turbomotor ifall jag inte skulle köra mer än 300 hk och jag hade ett bra och billigt chassie.

Ska du dessutom inte ha mer än 160 hk så hade jag nog lagt pengarna på en 740 GLT istället. Se till att kamremmen är färsk på den så har du en bra pålitlig 160 hk bil. Trevligt motorljud i dom också:)

men det ska inte bli nåt man åker runt i det ska bli en is bil i vinter och sen blir det ge järnet och se hur mycket det håller för smile

773 Inlägg
21 maj 2013
Trådstartare
nixon89 skrev:

men det lönar väll sig för om jag köper en gammal 740 för säg 1500kr och sen ger 1000kr till skroten för att få plocka hur mycket som hälst från en turbo. det borde väll bli ganska biligt

4 313 Inlägg
21 maj 2013
tvedberg skrev:
nixon89 skrev:

men det lönar väll sig för om jag köper en gammal 740 för säg 1500kr och sen ger 1000kr till skroten för att få plocka hur mycket som hälst från en turbo. det borde väll bli ganska biligt

Jo kan du få tag på en billig donatorbil så borde det ju inte bli mycket pengar det handlar om förutsatt att donatorbilens delar är hela.

Sök