2754
Sök

Lampan för bromsar audi a8

94 Inlägg
12 juli 2013
Trådstartare
jag har fått ett fel på min audi a8 quattro. startar bilen och håller ner bromsen då visar den inget fel men när jag lägger i driven så tjuter det och bromslampan tänds.jag har plockat ner klossar och kollat att sladdarna till slitagegivarna sitter i som dom ska.jag hittar inga fel och har kopplat in felkodsläsare men det visar inga fel,jag skulle kunna åka med lysande lampa men det tjuter så for jag lägger i en växel.så jag vill få det fixat!! nån som har nån ide?? felet kom helt plötsligt:(

Olika
907 Inlägg
12 juli 2013
akevolvo740 skrev:
jag har fått ett fel på min audi a8 quattro. startar bilen och håller ner bromsen då visar den inget fel men när jag lägger i driven så tjuter det och bromslampan tänds.jag har plockat ner klossar och kollat att sladdarna till slitagegivarna sitter i som dom ska.jag hittar inga fel och har kopplat in felkodsläsare men det visar inga fel,jag skulle kunna åka med lysande lampa men det tjuter så for jag lägger i en växel.så jag vill få det fixat!! nån som har nån ide?? felet kom helt plötsligt:(

Vad är det för "bromslampa" som tänds?
Varningen för slitna belägg är en gul ring med 3 streck på sidorna.

I vilka moduler har du läst felkoder?

Mvh
Fredrik

Sir
935 Inlägg
12 juli 2013
Detta är ett vanligt fel. Sitter tydligen en jordplint någonstans på höger sida som brukar strula. Har dock bara läst om detta på en engelsk sida och det är väldigt vanligt att den går sönder. Har samma fel i min men inte orkat engagera mig än. Jag har nya belägg som bara rullat ca 200 mil så dom är bra iaf.
Kan se om jag kan hitta sidan. Mvh Marcus.

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??

Sir
935 Inlägg
12 juli 2013

94 Inlägg
12 juli 2013
Trådstartare
va bra detta ska kollas tackar:)

225 Inlägg
14 juli 2013
kolla om det går att nolla felet först

Sir
935 Inlägg
14 juli 2013
Mestred skrev:
kolla om det går att nolla felet först

Går inte att nolla den via vagcom då det är en ren kortslutning, öppnas kortslutningen så tänds den. Lyser den lampan så är kretsen av någonstans. Då måste man hitta vart den är av så man får den sluten igen.

Redigerat. Skrev lite tokigt.
Senast redigerat av marcus80 (14 juli 2013)

Living life on two wheels.....
835 Inlägg
14 juli 2013
.
Senast redigerat av Swedenrockers (14 juli 2013)

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

Sir
935 Inlägg
14 juli 2013
Swedenrockers skrev:
Menar du att en kortslutning är samma sak som ett avbrott?
marcus80 skrev:
Går inte att nolla den via vagcom då det är en ren kortslutning som gör att den tänds. Lyser den lampan så är kretsen av någonstans. Då måste man hitta vart den är av så man får den sluten igen.

Nej. Hela kretsen är en kortslutning. När beläggen slits ner går kablarna i belägen av och kretsen öppnas.
Det gör att lampan tänds. Då är den inte kortsluten längre. Då tänds lampan för slitagevarningen.
Allt finns att läsa i länken jag lade in i tidigare poster.
Detta är ju bara för slitna belägg, finns fler varningslampor för bromsarna och dom får man felkod på.
Mvh Marcus.

835 Inlägg
14 juli 2013
.

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

Sir
935 Inlägg
14 juli 2013
Swedenrockers skrev:
marcus80 skrev:
Swedenrockers skrev:
Menar du att en kortslutning är samma sak som ett avbrott?

Nej. Hela kretsen är en kortslutning. När beläggen slits ner går kablarna i belägen av och kretsen öppnas.
Det gör att lampan tänds. Då är den inte kortsluten längre. Då tänds lampan för slitagevarningen.
Allt finns att läsa i länken jag lade in i tidigare poster.
Detta är ju bara för slitna belägg, finns fler varningslampor för bromsarna och dom får man felkod på.
Mvh Marcus.

Fast du skrev i det jag citerade att det är en ren kortslutning som gör att den tänds, samtidigt som du skrev att om lampan lyser så är kretsen av nånstans.
Jag vet skillnaden på kortslutning och avbrott, men det är viktigt för för de som söker svar i trådar att det är korrekt info.

Har ändrat texten då jag själv såg jag skrev konstigt.
Sitter på mobilen och skriver nämligen. Inte allt för stor skärm.

835 Inlägg
14 juli 2013
.

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

Sir
935 Inlägg
14 juli 2013
Självklart. Tur någon har ögonen med sig.

94 Inlägg
14 juli 2013
Trådstartare
intressant!! man lär sig alltid nått nytt smile

Sök