1719
Sök

Volvo 740 V8 Quattro

Ett långtidsprojekt som handlar om att bygga en Volvo 740 V8 Quattro med motor, låda och drivlina från en S6a! :)

1 384 765 Visningar
Uppdaterades senast 15 december 2023
1 237 Inlägg
30 juni 2015
Trådstartare
DiezelMorran skrev:
fin fint projekt! kul å se att det finns någon som lägger i en anan motor istället för t5, det gillas big_smile

Tackar! Jo, det blir dessutom mer motiverande att bygga det som kanske inte ens funnits tidigare smile
Blir trevligt till vintern att dra ett enormt skoterlass upp till fjälls och dominera i snön med Quattro wink

German Engineering
9 083 Inlägg
30 juni 2015
Oj, här går det undan big_smile Jag avskyr el tongue Kommer bli bra detta smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

125 Inlägg
30 juni 2015
Vovvo skrev:
DiezelMorran skrev:
fin fint projekt! kul å se att det finns någon som lägger i en anan motor istället för t5, det gillas big_smile

Tackar! Jo, det blir dessutom mer motiverande att bygga det som kanske inte ens funnits tidigare smile
Blir trevligt till vintern att dra ett enormt skoterlass upp till fjälls och dominera i snön med Quattro wink

haha ja jag förstår att det kommer bli kul cool

1 237 Inlägg
30 juni 2015
Trådstartare
Bilen är för första gången tvättad, återstår lite rubbing å vax bara wink Love it! smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/75/74366/74366-4695fe87f3696bac68244d48cabab7cf.jpg

Forummoderator
26 471 Inlägg
30 juni 2015
Stiligt!
Blir originalgrill?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 237 Inlägg
30 juni 2015
Trådstartare
Mack skrev:
Stiligt!
Blir originalgrill?

Tyvärr är det så att två stycken elfläktar kommer ta grillens plats..
Kommer dock rama in dom med sargen från originalgrillen, ska försöka göra det så stilrent som möjligt!

Forummoderator
26 471 Inlägg
30 juni 2015
Vovvo skrev:
Mack skrev:
Stiligt!
Blir originalgrill?

Kommer dock rama in dom med sargen från originalgrillen, ska försöka göra det så stilrent som möjligt!

Ehm..ja det kan väl bli bra det också förstås.
Får vänta och se antar jag.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 237 Inlägg
30 juni 2015
Trådstartare
Mack skrev:
Vovvo skrev:
Mack skrev:
Stiligt!
Blir originalgrill?

Ehm..ja det kan väl bli bra det också förstås.
Får vänta och se antar jag.

Är det bästa stället att montera elfläktarna på, funktion före utseende tycker jag smile
Blir på tok för trångt att montera dem mellan motor samt kylare tyvärr tongue

#GoodToBeBad
856 Inlägg
30 juni 2015
Det räcker ju att den yttersta centimetern av grillribborna sitter där, går ju att kapa bort rätt mycket material bakom. Testa och se, en originalgrill kan inte kosta mycket mer än 100kr, så är absolut värt att testa! smile

1 237 Inlägg
30 juni 2015
Trådstartare
Squidspeed skrev:
Det räcker ju att den yttersta centimetern av grillribborna sitter där, går ju att kapa bort rätt mycket material bakom. Testa och se, en originalgrill kan inte kosta mycket mer än 100kr, så är absolut värt att testa! smile

Ja, jag får prova mig fram smile

German Engineering
9 083 Inlägg
30 juni 2015
Vovvo skrev:
Bilen är för första gången tvättad, återstår lite rubbing å vax bara wink Love it! smile

http://www1.garaget.org/gallery/images/75/74366/74366-4695fe87f3696bac68244d48cabab7cf.jpg

Härligt! big_smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

218 Inlägg
1 juli 2015
Vovvo skrev:
Mack skrev:
Stiligt!
Blir originalgrill?

Hm hoppas du kan lösa det där någorlunda bra! Grillen är ju rätt viktig för "sleeper-utseendet" hmm

2 456 Inlägg
1 juli 2015
Det är ju lite för sent nu men, finns det inte utrymmet att flytta bak motorn några cm? Eller måste styrväxeln, drivaxlar osv byggas om också då?

Grillen är ju ett måste, det är ju den som säger att det är en volvo tongue Du måste hitta på någon lösning smile

Ain't no place like home...
4 641 Inlägg
1 juli 2015
Kolla på en Volvo 164, o se hur långt den raka sexan har tvingat ut grillen på dem!
Gör samma sak på din vetja! Dit med fläktarna, o sen grillen utanför. big_smile
Senast redigerat av Cuefa (1 juli 2015)

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget

The Bear
293 Inlägg
1 juli 2015
Lika trevligt att kika in på den här tråden som vanligt, tänkte bara förtydliga lite.

Vovvo skrev:
Mervolic skrev:
Putteliten skrev:

Nej det är inte giltigt. Men om man kopplar in den så den har ständigt ström så behöver den inte söka sattelit och då märker inte bilprovningen det. wink

Det har du förmodligen rätt i, men det gör det ju inte mindre ogiltigt för det. tongue

Vovvo skrev:
Jodå, el är aldrig roligt att hålla på med, men skönt då de e gjort smile
Måste forska mer angående hastighetsmätare tongue

Det är sant. Det är dock väldigt tillfredsställande om det fungerar som det är tänkt utan att man behöver göra om en massa. smile

Exakt! smile

"Cykeldator" som hastighetsmätare i bil får godkännas om den är inkopplad på fordonets elsystem och belysningen på cykeldatorn tänds när bilens belysning tänds.
Endast GPS som hastighetsmätare godkänns ej.

Hobbymekaniker som trollar ihop det mesta med lite tur och skicklighet ;-)
/Besiktningstekniker

225 Inlägg
1 juli 2015
åhhh nu vill man ju se lite mer filmer big_smile

3 151 Inlägg
1 juli 2015
sotar skrev:
Lika trevligt att kika in på den här tråden som vanligt, tänkte bara förtydliga lite.

Vovvo skrev:
...

"Cykeldator" som hastighetsmätare i bil får godkännas om den är inkopplad på fordonets elsystem och belysningen på cykeldatorn tänds när bilens belysning tänds.
Endast GPS som hastighetsmätare godkänns ej.

Du har säkert helt rätt i det du säger, men det är rätt märkligt eftersom dom vill att allt annat ska vara E-märkt. Om du förändrar strömförsörjningen till en manick, är den verkligen E-godkänd fortfarande?

The Bear
293 Inlägg
1 juli 2015
Du har säkert helt rätt i det du säger, men det är rätt märkligt eftersom dom vill att allt annat ska vara E-märkt. Om du förändrar strömförsörjningen till en manick, är den verkligen E-godkänd fortfarande?

Det kan jag inte svara på, men det jag skrev är i stort sett direkt ur handboken om hur vi ska bedöma i situationer där vanlig hastighetsmätare inte används.

Hobbymekaniker som trollar ihop det mesta med lite tur och skicklighet ;-)
/Besiktningstekniker

1 237 Inlägg
1 juli 2015
Trådstartare
Lucif3r skrev:
Det är ju lite för sent nu men, finns det inte utrymmet att flytta bak motorn några cm? Eller måste styrväxeln, drivaxlar osv byggas om också då?

Grillen är ju ett måste, det är ju den som säger att det är en volvo tongue Du måste hitta på någon lösning smile

Att flytta något av det du säger anser jag är för mycket jobb för att få grillen på plats,  men kommer göra mitt bästa ändå smile

1 237 Inlägg
1 juli 2015
Trådstartare
Cuefa skrev:
Kolla på en Volvo 164, o se hur långt den raka sexan har tvingat ut grillen på dem!
Gör samma sak på din vetja! Dit med fläktarna, o sen grillen utanför. big_smile

Haha Jaa.. Har påbörjat ihop-parningen med kylfläktar å grill idag.. Vill dock inte visa bilder på det föränn jag är nöjd. wink

Sök