Innan jag börjar förklara mitt problem så berättar jag vad det gäller för motor.
Botten del b'B23 med balancerat vevparti, h-stakar. Org. Kolvar.
Top 531 fulkportad och bearbetad till max motsvarande KG värsta bearbetning.
Titanium ventiler och kg 8 kamm.
Extraktor rör steg 3
Långa misab insuget med två stycken dubbla weber (152) 45or, 90mm trattar.
Flotörer är inställda, hals 40 iddle jet 65f8
Så till mitt problem.
De dricker vääääldigt mycket soppa, vi pratar 4-5 L/milen
Jag har synkat förgasarna på tre olika sätt, kollat ner i progerssions hålleb, kört med synkrometrar x2 och lyssnat på tonerna med slang. Så jag tror synken är bra.
Jag har ställt luften som så ungerför 3 varv ut. De nyser inte i trattarna och puffar ej i avgaserna.
Dock tar jag av stiften så har motorn gått fett som ***.
Har laborerat med tändnibgen. Ställt nära spikgränsen då den drar mindre soppa verkar det som men känns som den tappat botten vridet. Ställt ner tändnibgen så den går ner i varv lite. Får mycket bättre botten drag men börjar halsa soppa.
Orginal satt där iddle jet 55 men kg ansåg att de var för litet. Där av 65 nu.
Observera att det är flångans nya förgasare

Så hur ska jag få henbe att inte gå så fett?
Har racet fuel pump med ställbar filter king, står på 0.25 idag.
Mvh Johan