9 september 2013
Trådstartare
Brorsan har nyss införskaffat en gammal 164 med genomgången, vässad (borrad, stakar, kolvar, portad osv) och turbokonverterad b30 med mekaniskt sprut från en 264. Bilen gick inte när den köptes men efter byte av tänddelar startade den o gick hyfsat en stund. Efter att ha bytt stift en gång till (nya bosch stift dog nästan direkt) så går den men suger i sig ofantliga mängder bensin, så pass mycket att den inte vill gå på tomgång och lågvarv. Nån som har bra kunskaper på hur man får sprutet att ge mer lagom mängd bensin? Kan ju vara kul om bilen kan gå normalt... Enligt säljaren skulle det sitta en ställskruv vid en spjälliknande grej på sprutet som är borta, stoppar man i en liten mejsel där o håller emot spjället så går den betydligt bättre. Soppatrycket kan med påverka antar jag? Bränslepumpen går hela tiden, vet inte om den ska göra det.
Kan tillägga att vi kan ingenting om dessa sprut, första volvon vi har att göra med...
Den som spar han har, fast inte lika roligt...