Volvo 244 gl -89 "Bromsproblem"

NORRLANDSGOLD
14 oktober 2013 · 135 Inlägg

Hej har en Volvo 240 -89 med girling bromsok på!

Haft ett problem på den sedan jag köpte den med att en varningslampa är tänd på instrumenthuset. Det är lampan för kretsbortfall på bromsarna!
Så nu har jag tagit tag i problemet och bytt ut alla ok , helt nya! Och bytt en hel del rör och slangar som hade torrsprickor och såg rostiga ut! Trodde det skulle hjälpa med en luftning i rätt ordning som det finns olika bilder på!
Men icke lampan lyser ändå! Så jag bytte huvudbromscylindern till en ny med! Samma jävla fel ändå!

Så nu är frågan är det fel på givaren som sitter nere på balken som fördelar ut oljan i systemet eller är det vakkumklockan!?
När jag luftar och inte har bilen i gång blir pedalen stenhård. Men så fort jag startar bilen så sjunker pedalen till botten nästan! Och sedan får jag pumpa upp för att få tryck igen! Låter ju som att det skulle vara luft i systemet men har luftat ut runt 3-5 liter olja nu och det verkar inte komma mer luft oavsett hur mycket jag luftar!

Tar jag bort kontakten för givaren så slocknar varningslampan men då är bromsarna extremt svampiga!

Så snälla själ där ute hjälp mig innan jag kör in bilen i en klippvägg! Är så less på detta problem nu så ni anar inte!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang