Ratten skakar.

MarkusBlomberg
17 maj 2014 · 99 Inlägg

Riktade två fälgar, balanserat alla. . Skakar ändå?

ErsdaHL
17 maj 2014 · 600 Inlägg

Har samma, balanserat rengjort navet och tvättat fälgarna samt letat glapp s
Funkade utan skak till jag gjort usväng sedan började det igen.. Har en egen tråd om du vill ha tips på test..

martinn
17 maj 2014 · 2 624 Inlägg

Är det mycket vikter på nån/några av fälgarna? smile

Volvo S60 2,5T Summum "S60n" (2005)
ErsdaHL
17 maj 2014 · 600 Inlägg

martinn skrev:
Är det mycket vikter på nån/några av fälgarna? smile

På mina är det så pågrund av att alla vikter sitter på ibbersidan

martinn
17 maj 2014 · 2 624 Inlägg

Okej. För om man har mkt vikter på 2 av fälgarna så ska dom alltid sättas bak, ev vibrationer försvinner/minskas rejält då det inte känns lika bak som fram smile

Senast redigerat av martinn (17 maj 2014)

Volvo S60 2,5T Summum "S60n" (2005)
ErsdaHL
17 maj 2014 · 600 Inlägg

martinn skrev:
Okej. För om man har mkt vikter på 2 av fälgarna så ska dom alltid sättas bak, ev vibrationer försvinner/minskas rejält då det inte känns lika bak som fram smile

Det knepiga är att monterade om fälgarna och då slutade det tills jag gjorde en usväng och åkte hem då började skaket igen

MarkusBlomberg
17 maj 2014 · 99 Inlägg

Ja vill gärna se trådet med test.

martinn
17 maj 2014 · 2 624 Inlägg

ErsdaHL skrev:

martinn skrev:
Okej. För om man har mkt vikter på 2 av fälgarna så ska dom alltid sättas bak, ev vibrationer försvinner/minskas rejält då det inte känns lika bak som fram smile

Det knepiga är att monterade om fälgarna och då slutade det tills jag gjorde en usväng och åkte hem då började skaket igen

Okej, låter konstigt!

Men skakar det direkt du har startat bilen och börjat köra innan bromsar osv blivit varma?

Volvo S60 2,5T Summum "S60n" (2005)
ErsdaHL
17 maj 2014 · 600 Inlägg

martinn skrev:

ErsdaHL skrev:

martinn skrev:
Okej. För om man har mkt vikter på 2 av fälgarna så ska dom alltid sättas bak, ev vibrationer försvinner/minskas rejält då det inte känns lika bak som fram smile

Det knepiga är att monterade om fälgarna och då slutade det tills jag gjorde en usväng och åkte hem då började skaket igen

Okej, låter konstigt!

Men skakar det direkt du har startat bilen och börjat köra innan bromsar osv blivit varma?

Skakade sedan jag la på sommardäcken balanserade om och bytte bakdäck sedan försvann skaket tills jag kört några km sedan skakade men fortsatte köra många mil sedan tog jag lös igår och det höll sig sedan tog jag lös idag och smorde oken lite sedan gjorde jag en usväng och då återkom det

MarkusBlomberg
18 maj 2014 · 99 Inlägg

Tillägga att det är inte bara ratten som skakar utan hela bilen och mindre skak vid 80 o mer..

MarkusBlomberg
18 maj 2014 · 99 Inlägg

ErsdaHL skrev:

martinn skrev:

ErsdaHL skrev:

Det knepiga är att monterade om fälgarna och då slutade det tills jag gjorde en usväng och åkte hem då började skaket igen

Okej, låter konstigt!

Men skakar det direkt du har startat bilen och börjat köra innan bromsar osv blivit varma?

Skakade sedan jag la på sommardäcken balanserade om och bytte bakdäck sedan försvann skaket tills jag kört några km sedan skakade men fortsatte köra många mil sedan tog jag lös igår och det höll sig sedan tog jag lös idag och smorde oken lite sedan gjorde jag en usväng och då återkom det

Låter som du har tappat vikterna.

ssmon
18 maj 2014 · 80 Inlägg

Har du större centrum hål i fälgen och kör utan en sån där plast adapter?

FLindgren
18 maj 2014 · 5 089 Inlägg

Har du navringar om du inte kör med orgialfälgar?

Är däcken av ett känt märke?

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
ErsdaHL
18 maj 2014 · 600 Inlägg

Jag kör dayton sprint 300d framme och sprillans interstate sportix bak på eiker e1 fälgar såhär ser anliggningsytorna ut på insidan av fälg https://db.tt/b4ZjpwY6

ErsdaHL
18 maj 2014 · 600 Inlägg

FLindgren skrev:
Har du navringar om du inte kör med orgialfälgar?

Är däcken av ett känt märke?

Vet inte om länken funkar men kan ordna annan

MarkusBlomberg
18 maj 2014 · 99 Inlägg

Förvirrad nu.. vem pratar med vem?

FLindgren
18 maj 2014 · 5 089 Inlägg

Jag pratar med trådskaparen iaf:P

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
MarkusBlomberg
18 maj 2014 · 99 Inlägg

Ja tre stålnavringar o en plast.. tre nankang o ett budget däck.. lite konstigt det men kan vara orsaken?

MarkusBlomberg
18 maj 2014 · 99 Inlägg

Men det var fyra nankang förut o det vibrerade likadan så kan det inte vara det..

ErsdaHL
22 maj 2014 · 600 Inlägg

tydligen var en av mina framfälgar knepigt balanserade..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang