Ja.
Edit: För att utveckla mitt svar så handlar det såklart om min nuvarande Mazda 323.Denna Mazda köptes ny av min farfar Emanuel. Min pappa, som följde med in till stan, tyckte egentligen att hans pappa skulle köpa sig en blå, men Emanuel sa bara "ääääh, jag tar den här"..så då blev det en orangeröd.
Farfar avled tragiskt i början av nittiotalet, och ur dödsboet köpte min bror bilen. Eftersom han dock inte hade ett körkort - och önskade sig något mer kraftfullare - så såldes bilen inom något halvår, till en tant som sedan tidigare var ingift i släkten.
Tanten - Eva - blev senil med åren, och lät bilen stå periodvis väldigt länge. Men innan dess hade hon bland annat varit ut i dom lokala skidspåren och kört fast, i tron om att det var där vägen gick.
Mazdan stals en dag av två filurer som råkade vara på genomresa förbi där hon bodde. De hade sett bilen från vägen, pratat med tanten och insett hur borta hon var, vilket gjorde att dom övertalade henne att dom skulle ha bilen. Hon hjälpte till och med att bära ut vinterdäcken ur sitt förråd, men såg inget konstigt i att de var tvungna att tjuvkoppla tändningslåset, då nycklarna sedan länge var avplockade och låg hos hennes Gode man.
Jag personligen mötte bilen då jag den dagen delade ut post i trakten, och eftersom jag visste att bilen bara stod på grund av hennes sjukdomstillstånd så blev bilen polisanmäld som stulen.
Mazdan blev funnen i Nälden. I bilen, tillsammans med det trasiga rattlåset så låg en hink blå målarfärg.
Vete fan varför.
Jag fick till slut hem bilen, polisanmälan om att den var stulen lades ner och jag övertog ägandet genom den Gode mannen, för en ringa summa av 500:-.
En lokal verkstad fick titta på bilen. En undersåte som arbetade på verkstaden dömde ut bilen. Den skulle kosta alldeles för mycket för mig att fixa upp. Det var ingen idé, och så vidare.
Då såg han ut ungefär så här;
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/19631/4097/19631-19144.jpg]()
Och idag ser han ut så här:
![https://www1.garaget.org/archive/20/19631/304381/304381-3297567.jpg]()