Tjenare! Har fått mina bussningar till bärstaget! Men eftersom mitt bärstag var snett så beställda jag ett nytt av skroten, hämtade det idag och då var det fel stag.. Så på måndag får jag det. Men jag har i alla fall lite att göra nu i helgen. Det blir lite förstärkning och börja malla upp inför mätare!
Fick även tillbaka insuget från dynotech och om någon är intresserad så har jag en blå nuke vakumstation till salu
Gjorde så jag får fast gasvajern så den är spänd så att säga
tittat igenom hela tråden och man blir ju bara mer och mer sugen på att få ut sin egen...
Angående plenumet, med gasvajer och så. Kikade på din senaste uppdatering där, svetsade dom fast fästet eller hur gicks de tillväga? Såg nämligen ut å vara skruvat? Svårt å se..
Har förstärkt och målat bärarmarna bak med hammarlack. Nu väntar jag bara på bärstaget jag ska få från skroten eftersom jag fick fel 2 gånger... Men...men..... Men när det kommer så är jag nöjd då blir det på med några sänkfjädrar sen montera upp bakaxeln igen!
Drog även in vems härvan in till motorutrymmet från kupén, så nu blir det att fixa till lite så jag bara kan montera fast motorn och testa lite!
Det jag har fått reda om dom, är att dom är rent skräp, då är det mycket värdare att gå på gula koni dämpare! Så det blir nog gula konidämpare med sänkfjädrar!
Annars är Bilstein B6/B8 dämpare mycket trevliga, jag har B6 dämpare och en 40/40mm sänkningssats monterat på min gröna och den ligger väldigt bra på vägen måste jag säga. Jag tror att man kan få ett sådant kit för 5500-6500kr. Bara ett förslag