Jo du måste bygga om både övre och nedre fästet, ska bygga likadant på min nu
farbrormulle skrev:
Monkey-FreaK skrev:
haha, jag kommer bygga väldigt lika dig karossmässigt! prem lagd!
Välkommen farbrormulle. Får man fråga vad den här vinkeln spelar för roll? Det enda blir väl att det blir en annan spänning på fjädern?
funderade väll lite på att om man justerar lutningen på dämparen så kan man väll ändra på funktionen. tex att dämparen "trycker ner" bakändan för bättre grepp? men gör man övre fästet på samma ställe som fjädern satt på blir de ju samma som innan. bara en fundering ja hade
farbrormulle skrev:
Monkey-FreaK skrev:
haha, jag kommer bygga väldigt lika dig karossmässigt! prem lagd!
Välkommen farbrormulle. Får man fråga vad den här vinkeln spelar för roll? Det enda blir väl att det blir en annan spänning på fjädern?
Nu sitter han ju innan axeln, så kommer du på ställ eller ett gupp så kommer bakänden börja "studsa" . sätter du den bakom axeln så får du ju ser trycket i backen så säga:)
Ser bra ut men funderar på om bulten som nu håller coilsen bak håller för det? Den är ju byggd för stötdämpnigen och kanske inte håller i längden för hela vikten bak ?
Fick med 12.9 stål skruvar. Var också väldigt skeptiskt till det.. Men det verkar fungerar för dom andra som har kört detta bolt on kit
Ser bra ut men funderar på om bulten som nu håller coilsen bak håller för det? Den är ju byggd för stötdämpnigen och kanske inte håller i längden för hela vikten bak ?
Fick med 12.9 stål skruvar. Var också väldigt skeptiskt till det.. Men det verkar fungerar för dom andra som har kört detta bolt on kit
I fredags så skulle vi egentligen ut på byn och dricka fulöl men eftersom det var lite knapert med förfester så skippade vi det och tog en garagekväll med lite öl och trevligt sällskap!
Vi skruvade med både volvon och bmw. På volvon så mixtrade vi med kardanen och screampipen. Köpte även en ny ptfe slang som retur eftersom vårat hemma mekade kopplingar inte höll för fem öre... hahah... så nu är hela soppan komplett utan läckage samt alla tryckrör osv sitter så motorn är väl också helt klar, ska upp med lite lister och filter för att det ska bli komplett. Kom på att när vi bänkade motorn sista gången så bytte vi wastegate fjäder eftersom jag är tvungen att ha bänkpapper att motorn har under 220hk så passade även på att byta till baka, ja ni kan nog förstå vilken jag bytte till..... http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=2479180
Vi kör med vband i slutet av screampipen så det blir smidigt att bygga in den i avgasröret om man ledsnar, vilket man har en tendens att göra... haha men det är väl mäktigt...
Kardan och fortsätta bygga på avgasröret. Värdast att bygga över bakaxeln eller om man är lat så drar man den under?Men då kanske den tar i när man ställer ner dämparna...
På Bmw bytte vi motorkuddar eftersom den bara hade en hel, kan ju säga att det liiiiite mindre vibrationer...... och sen bytte vi generator eftersom den inte laddade men det fungerade ändå inte, ska kika över kol och laddningsregulatorn? hittade även den här jorden från generatorn.. Högtalarkabel avskalad och snurrad........