2966
Sök

Volvo 242L -75 m54tub28 turbo

454hk/600nm busbil med b230in nu ska vi se vad två extra cylindrar gör!

Överladdad gröngöling
287 824 Visningar
Uppdaterades senast 10 november 2018
1 013 Inlägg
18 januari 2016
#761
Roligt med uppstart! Måste varit en jäkla känsla big_smile O tja jordning på bmwn var väl inte direkt proffsgjord direkt wink lol


Överladdad gröngöling
1 302 Inlägg
18 januari 2016
Trådstartare
#762
Djo skrev:
Inte lite skillnad på dom där fjädrarna haha wink

snygg jord på bmw,n hahah lol

haha jo de va ju det! Ja jag vet väldigt fint! lol


Överladdad gröngöling
1 302 Inlägg
18 januari 2016
Trådstartare
#763
Razzmouse skrev:
Roligt med uppstart! Måste varit en jäkla känsla big_smile O tja jordning på bmwn var väl inte direkt proffsgjord direkt wink lol

Jo riktigt skönt faktiskt! haha nää inte den bästa jag sett i mina dagar.. roll


German Engineering
9 083 Inlägg
20 januari 2016
#764
@lewwan: Inga problem, alltid kul att hjälpa till smile

Du kan ju se hur jag gjorde med infogande av Youtube-klipp. Annars hittar du instruktioner genom att klicka på "Hjälp"

smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Överladdad gröngöling
1 302 Inlägg
26 januari 2016
Trådstartare
#765
Tjena, testade lite igår att höja upp bakaxeln för se hur mycket jag har att spela på inför inhandling av fälgar! Någon som har testat köra 255or bak utan allt för mycket rappel?
https://www1.garaget.org/gallery/images/170/169501/169501-92db93efd5bbc7c5025361dd8d0cbaa4.jpg

Fick lite list av en polare så det ser lite snyggare ut och tar bort vassa kanter!
https://www1.garaget.org/gallery/images/170/169501/169501-599acac0455f8539b556c84eaa6e996b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/170/169501/169501-4e4fd278a1720a7c429c165d10a3df66.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/170/169501/169501-4b86343e9a4b8cc073dff275ba42defe.jpg

Kardan är uppe nu också. Fick slut på klämmor till returslangen så det är väl det som ska upp också. Men de är som bara lite små pill nu innan degen rullar in igen!


303 Inlägg
26 januari 2016
#766
245or tyckte jag var nog att få in, kanske du borde valsa skärmkanterna? smile


Överladdad gröngöling
1 302 Inlägg
26 januari 2016
Trådstartare
#767
AFE93 skrev:
245or tyckte jag var nog att få in, kanske du borde valsa skärmkanterna? smile

Jo jag ska göra det! ska bara fixa valsningsverktyget! Tänkte om någon har någon erfarenhet smile


10 164 Inlägg
26 januari 2016
#768
225-40-18 har jag och bak har jag fått massera kanterna något med mycket mera våld går kanske 255or in.

med 225-40-18 har jag några gånger lyckats lägga insida hjulet mot hjulhuset hade rätt mycket underreds massa på insidan fälgarna bak en gång. Men då har jag säkert kört på någe redigt knöligt ställe.

men hjulhusen bak är trånga riktigt trånga speciellt längst ner i bakkant. Men är man inte feg att banka slå valsa och kanske kapa lite så går det nog in 255or.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

Överladdad gröngöling
1 302 Inlägg
26 januari 2016
Trådstartare
#769
Djo skrev:
225-40-18 har jag och bak har jag fått massera kanterna något med mycket mera våld går kanske 255or in.

med 225-40-18 har jag några gånger lyckats lägga insida hjulet mot hjulhuset hade rätt mycket underreds massa på insidan fälgarna bak en gång. Men då har jag säkert kört på någe redigt knöligt ställe.

men hjulhusen bak är trånga riktigt trånga speciellt längst ner i bakkant. Men är man inte feg att banka slå valsa och kanske kapa lite så går det nog in 255or.

Aha okej! Ja jag får testa. Ska få låna däck och fälg så ser vi hur mycket spel det är!


10 164 Inlägg
26 januari 2016
#770
lewwan skrev:
Djo skrev:
225-40-18 har jag och bak har jag fått massera kanterna något med mycket mera våld går kanske 255or in.

med 225-40-18 har jag några gånger lyckats lägga insida hjulet mot hjulhuset hade rätt mycket underreds massa på insidan fälgarna bak en gång. Men då har jag säkert kört på någe redigt knöligt ställe.

men hjulhusen bak är trånga riktigt trånga speciellt längst ner i bakkant. Men är man inte feg att banka slå valsa och kanske kapa lite så går det nog in 255or.

Aha okej! Ja jag får testa. Ska få låna däck och fälg så ser vi hur mycket spel det är!

Gött att du kan låna och se smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

762 Inlägg
26 januari 2016
#771
Jag har kört med 225/45-17" och 225/40-18" däck utan problem, men det är ju inte överdrivet mycket plats kvar i hjulhusen så jag tror att det kan bli lite svårt att klämma in 255:or, men med lite massage på kanterna ska det nog kunna gå. Precis som Djo sa smile

Men jag har också märkt att vid lite hårdare körning så skrapar det lite på insidan av det bakre vänstra hjulhuset, det beror dock på att bakaxeln inte är centrerad. Axeln blir ju förskjuten i sidled när man sänker bilen på grund av panhardstaget. smile Fixar man ett ställbart panhardstag så har man inte det problemet mer smile


Överladdad gröngöling
1 302 Inlägg
27 januari 2016
Trådstartare
#772
Garagemuppen skrev:
Jag har kört med 225/45-17" och 225/40-18" däck utan problem, men det är ju inte överdrivet mycket plats kvar i hjulhusen så jag tror att det kan bli lite svårt att klämma in 255:or, men med lite massage på kanterna ska det nog kunna gå. Precis som Djo sa smile

Men jag har också märkt att vid lite hårdare körning så skrapar det lite på insidan av det bakre vänstra hjulhuset, det beror dock på att bakaxeln inte är centrerad. Axeln blir ju förskjuten i sidled när man sänker bilen på grund av panhardstaget. smile Fixar man ett ställbart panhardstag så har man inte det problemet mer smile

Jo det blir att köpa eller bygga ett ställbart panhardstag så man kan justera in det lite! Kanske får nöja mig med 225/40-18"?  roll


762 Inlägg
27 januari 2016
#773
lewwan skrev:
Garagemuppen skrev:
Jag har kört med 225/45-17" och 225/40-18" däck utan problem, men det är ju inte överdrivet mycket plats kvar i hjulhusen så jag tror att det kan bli lite svårt att klämma in 255:or, men med lite massage på kanterna ska det nog kunna gå. Precis som Djo sa smile

Men jag har också märkt att vid lite hårdare körning så skrapar det lite på insidan av det bakre vänstra hjulhuset, det beror dock på att bakaxeln inte är centrerad. Axeln blir ju förskjuten i sidled när man sänker bilen på grund av panhardstaget. smile Fixar man ett ställbart panhardstag så har man inte det problemet mer smile

Jo det blir att köpa eller bygga ett ställbart panhardstag så man kan justera in det lite! Kanske får nöja mig med 225/40-18"?  roll

Jag ska också införskaffa mig ett sådant inför nästa säsong, det kan nog vara värt det. Men på min bil är inte hjulhuskanterna kapade/valsade och det är inga problem med 225:or, så om du valsar kanterna bör du kunna klämma in lite bredare däck kanske 240 mm? Men just 255 kan nog bli lite svårt. smile

Annars kan du ju alltid ta fram en måttstock/måttband och mäta lite, då märker du ganska snabbt hur breda fälgar och däck du kan ha wink


German Engineering
9 083 Inlägg
28 januari 2016
#774
Kämpa på smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Överladdad gröngöling
1 302 Inlägg
28 januari 2016
Trådstartare
#775
Garagemuppen skrev:
lewwan skrev:
Garagemuppen skrev:
Jag har kört med 225/45-17" och 225/40-18" däck utan problem, men det är ju inte överdrivet mycket plats kvar i hjulhusen så jag tror att det kan bli lite svårt att klämma in 255:or, men med lite massage på kanterna ska det nog kunna gå. Precis som Djo sa smile

Men jag har också märkt att vid lite hårdare körning så skrapar det lite på insidan av det bakre vänstra hjulhuset, det beror dock på att bakaxeln inte är centrerad. Axeln blir ju förskjuten i sidled när man sänker bilen på grund av panhardstaget. smile Fixar man ett ställbart panhardstag så har man inte det problemet mer smile

Jo det blir att köpa eller bygga ett ställbart panhardstag så man kan justera in det lite! Kanske får nöja mig med 225/40-18"?  roll

Jag ska också införskaffa mig ett sådant inför nästa säsong, det kan nog vara värt det. Men på min bil är inte hjulhuskanterna kapade/valsade och det är inga problem med 225:or, så om du valsar kanterna bör du kunna klämma in lite bredare däck kanske 240 mm? Men just 255 kan nog bli lite svårt. smile

Annars kan du ju alltid ta fram en måttstock/måttband och mäta lite, då märker du ganska snabbt hur breda fälgar och däck du kan ha wink

Jo det är sant, men eftersom garaget är några kilometer bort så tänkte jag det var lättast att fråga lite wink  Om jag far dit ikväll så mät ja upp lite. Annars får det kanske bli 225or! smile


Överladdad gröngöling
1 302 Inlägg
28 januari 2016
Trådstartare
#776
CarpeDiem skrev:
Kämpa på smile

Jo försöker knåpa ihop det här nu lol


Överladdad gröngöling
1 302 Inlägg
29 januari 2016
Trådstartare
#777
Tjenis! Testade polarens mk18 215, satt ganska bra i hjulhuset, men får nog köra lite med herr vals!

https://www1.garaget.org/gallery/images/170/169501/169501-d5e9cdac4f28523b51e22e1d289a9f3a.jpg


225 Inlägg
31 januari 2016
#778
mk18 sitter som gjutet på 240 big_smile du har väl sett min 75a ? wink


Överladdad gröngöling
1 302 Inlägg
31 januari 2016
Trådstartare
#779
240Dizzel skrev:
mk18 sitter som gjutet på 240 big_smile du har väl sett min 75a ? wink

Jo jag märkte de! Jo riktigt fin! smile


German Engineering
9 083 Inlägg
31 januari 2016
#780
Fälgarna sitter som ett smäck! big_smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)


Sök