1731
Sök

Toyota Celica GT-four ST205, WRC TTE.

Har införskaffat mig drömbilen, en ST205 GT-four. Nu ska den bara förvandlas till den fetaste i Sverige!

Den som ingen turbo har får åka utan bar
251 008 Visningar
Uppdaterades senast 8 augusti 2021
863 Inlägg
14 december 2015
Trådstartare
Putteliten skrev:
Var det dom jag länkade till förresten?

stämmer! tack så hemskt mycket!

Administratör för JDM Life Sweden

9 140 Inlägg
14 december 2015
Renjaegarn skrev:
Putteliten skrev:
Var det dom jag länkade till förresten?

stämmer! tack så hemskt mycket!

Härligt! Alltid kul att hjälpa till! smile

276 Inlägg
14 december 2015
Nr 2

Alfista
217 Inlägg
14 december 2015
Instämmer med övriga, nr 2. Det blir mycket roligare om du sätter din egen prägel på bilen. Att vara unik är något att sträva efter vad man än gör tycker jag. smile

Lycka till!
Daniel

(Oo=v­­=oO) "You cannot be a true petrolhead until you owned an Alfa" -Jeremy Clarkson
Alfa Romeo 156 2.5 V6 24v (Zender Edition) (2000)
Volvo S70 2.5 10v SE (1997)

183 Inlägg
14 december 2015
nr 2

omega 3000 renovering

136 Inlägg
14 december 2015
nr 2! lätt smile

. . .
82 Inlägg
14 december 2015
#2 alla dagar i veckan, om du nu tvunget måste ha en sådan! haha
La prem och läste hela tråden, superfint arbete du lägger på bilen! Tummen upp! big_smile

Kasta inte bäver i trähus
265 Inlägg
15 december 2015
Fan så fint med Ljusbox! Säger som de flesta, 2:an är vassast av dem alternativen! big_smile

Vad vore en bil utan turbo?

863 Inlägg
15 december 2015
Trådstartare
Jätte kul att så många har tyckt till angående ljusboxen! ni har visat att det finns liv i tråden även fast arbetet går trögt med bilen!

Jag ska se vad jag kan göra angående ljusboxen, nr.2 är som sagt även min favorit!

På återseende!

863 Inlägg
15 december 2015
Trådstartare
Woopiloop skrev:
#2 alla dagar i veckan, om du nu tvunget måste ha en sådan! haha
La prem och läste hela tråden, superfint arbete du lägger på bilen! Tummen upp! big_smile

Kul att höra! välkommen smile i Jämtland är det kolsvart från 15.00 till 08.00-09.00 halva året, då äre fint med lite extraljus på bilen smile

Konsult
1 247 Inlägg
16 december 2015
Följt dig från början och har väl inte riktigt kommit till skott med kommentarerna. "Long time listener, first time caller" wink
Grymt jobbat med bilen, trodde nästan det skulle bli döden för bilen när du hade så mycket problem.

Ljusboxen håller jag med majoriteten. #2 passar bäst även om #3 är närmare det genuina. Vet inte vad du fått för priser på box, men hur ställer du dig till en universalbox?
En lokal firma har schyssta priser på boxar, därifrån min box är köpt. Finns dock inte kvar i samma utförande längre.
http://www.racepart.nu/huvudkategorier/ … /ljusboxar

Ska försöka hänga med och kommentera frekvent framöver smile

/Kim

863 Inlägg
16 december 2015
Trådstartare
Tagg3N skrev:
Följt dig från början och har väl inte riktigt kommit till skott med kommentarerna. "Long time listener, first time caller" wink
Grymt jobbat med bilen, trodde nästan det skulle bli döden för bilen när du hade så mycket problem.

Ljusboxen håller jag med majoriteten. #2 passar bäst även om #3 är närmare det genuina. Vet inte vad du fått för priser på box, men hur ställer du dig till en universalbox?
En lokal firma har schyssta priser på boxar, därifrån min box är köpt. Finns dock inte kvar i samma utförande längre.
http://www.racepart.nu/huvudkategorier/ … /ljusboxar

Ska försöka hänga med och kommentera frekvent framöver smile

/Kim

Jaså du! borde vara straffbart att följa en tråd såhär länge utan att låta mig veta! haha smile

Varmt välkommen och tack för dina ord!

Jag har kikat lite universalboxar.. problemet blir att 205'an har en rätt knepig huv att passa in på..
Vi får se vad jag får för priser ifrån företaget i Finland smile

Haha jadu, det var en del strul där ett tag och orken både kom och gick, men som tur är så går bilen helt underbart och nu inväntar bara lite mer laddtryck nu för att få ordentlig skjuts i maskineriet.
Men med mer laddtryck kommer ju desto ännu mer trubbel, men jag är redo!.. tror jag!

Tack återigen för din kommentar och välkommen till resan smile

56 Inlägg
16 december 2015
Jag föredrar utan men dock så instämmer jag med att det är skönt med lyse när man bor här i jämtland och röstar då på nr 2 såklart.. hoppas du får ha ljusen ifred bara! Blir sjukt bra det där! smile

Forummoderator
26 471 Inlägg
16 december 2015
Znurp skrev:
Jag föredrar utan men dock så instämmer jag med att det är skönt med lyse när man bor här i jämtland och röstar då på nr 2 såklart.. hoppas du får ha ljusen ifred bara! Blir sjukt bra det där! smile

Skaffa SIM, dom verkar få vara ifred.
Peppar peppar men mina sitter på en avtagbar båge men ändå är det ingen som rör dom..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

863 Inlägg
19 december 2015
Trådstartare
Mack skrev:
Znurp skrev:

Skaffa SIM, dom verkar få vara ifred.
Peppar peppar men mina sitter på en avtagbar båge men ändå är det ingen som rör dom..

ja, tyvärr så måste man tänka lite extra innan man parkerar bilen över natten här i vår lilla stad. verkar dock som att led-ramper råkar värst ut just nu..

863 Inlägg
24 december 2015
Trådstartare
God jul på er alla! Hoppas alla har en riktigt fin jul med nära och kära!
Jobbet på toyotan återupptar så fort man hinner smälta julmaten!

JDM Life Sweden
1 142 Inlägg
24 december 2015
Detsamma!

Kolla gärna projekttråden om min A90 Supra
Har du en JDM bil så kolla även JDM Life Sweden på facebook!
Instagram @ricard_jdm

Forummoderator
26 471 Inlägg
25 december 2015
Good jul!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

863 Inlägg
28 december 2015
Trådstartare
Ännu en födelsedag och ännu en gång slår min flickvän alla rekord i och med att ge mig en uppsättning helt perfekta fälgar till min Tarmac spec till Toyotan!

https://www1.garaget.org/gallery/images/166/165536/165536-78be4d19beb15e3b504856b7f72b10bc.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/166/165536/165536-eab097ffa152cbc09603f93fa8363fe8.jpg

Tack ännu en gång hjärtat, du är världsbäst!!

Sök