"–Ojojoj" som i att det händer grejer med 3D-printingen, men även att andra saker tar längre tid än väntat.
Ojojoj #1 – Jag planerade ju att montera fästena för både chokevajerreglaget och värmereglaget. Tänkte sätta dem på varsin sida om rattstångsfästet och måttade ut, markerade, borrade, kapade skruvar och smackade dit den ena efter mycket möda då det återigen var svåråtkomligt och märkliga vinklar där jag inte kunde se och fick använda spegel. Snyggt, men jag ville vrida den en aning innan den satt rakt. Men det blev för mycket vridmotstånd eftersom vajerns (ståltråd egentligen) ände var fastskruvad. Och då var jag tvungen att lossa den där låsmekanismen på andra sidan torpedväggen, ni vet den som satt upp och ner och var svåråtkomlig. Nåja, bara gör det, liksom. Färdigt.
Gick vidare med att markera vart chokevajerreglaget skulle sitta på högersidan. Tog fram fästet men fick inte på det på vajern. Vad nu då? Insåg att jag skruvat dit fel fäste på vänstersidan. Demontera och montera rätt. Bökigt ännu en gång? Jajemän. Men nu hade jag i varje fall rätt fäste på högersidan. Borrade, kapade skruv och monterade. Ajajaj, ögonmåttet var inte det minsta rätt inställt. Det satt för långt till höger, typ 15 mm. Hyfsad diff, haha. Skelögd. Markerade på nytt, borrade och skruvade ihop sittandes i världens mest osköna ställning med ett burrör i magen och hjässan mot tvärbalken. Kändes som ett pass på Twister-mattan. Men så satt de båda där. Ooooh, nice. Tog några timmar, men är mycket nöjd.
Ojojoj #2 – Det händer grejor hos BV Consulting. Didrik har slutfört 3D-printningen och kapat bort "supportmaterialet" och nu ser man slutresultatet. Och det hela läggs på posten imorrn och då ska det minsann testas direkt. Kan hända att vi får justera något eller byta plastsort så att det funkar tillsammans med bensin. Gott jobbat!
Och så har jag beställt 1/8" NPT-nipplar (8 mm) till bränsleslangen och bränsletrycksregulatorn så att de båda ändarna passar 8 mm-slangen. Sen är det nog minsann klart för ett tredje uppstartsförsök, troligtvis senare i veckan. Håll tummarna igen.

Senast redigerat av martinhejdesten (11 april )