6238
Sök

Begagnade stötdämpare

508 Inlägg
16 april 2017
Trådstartare
Hallå, jag tänker köpa 2 nya stötdämpare då ena läcker. 2st nya kostar ca 7000kr original, men jag har tillgång till 2st begagnade (ca 3000mil) för ca 2000kr, och funderar om det är värt det? Så länge dem kommer från samma bil så bör det väl inte påverka något? Hade varit kanon då jag sparar 5000kr på det..

Kolla gärna in mitt V70R projekt! :) --> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=288673

Muttley
16 april 2017
Om de är samma så påverkar de ju inget.   Men tar ju en risk att de inte är i bästa skick och får byta snart igen.

Kollat tyskland?  Brukar vara billigare än skroten för nytt

Forummoderator
26 573 Inlägg
16 april 2017
Var oerhört noga med varifrån du köper dom ifrån. Har själv gått på rejäla nitar bara för att man velat komma billigt undan.
Köpte bland annat från Maskin&Bil i Ludvika och det kommer jag alltid att få ångra.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

508 Inlägg
16 april 2017
Trådstartare
Muttley skrev:
Om de är samma så påverkar de ju inget.   Men tar ju en risk att de inte är i bästa skick och får byta snart igen.

Var det jag också tänkte, men de hade gått kring 3000mil så man tänker ju att det inte bör vara något fel.

Har mailat för 2 veckor sedan flera gånger åt en säljare som hade i Tyskland men ej fått svar, så börjar bli lite bråttom nu, därför jag funderar över begagnade nu.

Kolla gärna in mitt V70R projekt! :) --> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=288673

Forummoderator
26 573 Inlägg
16 april 2017
GuggeKarlberg skrev:
Muttley skrev:

Var det jag också tänkte, men de hade gått kring 3000mil så man tänker ju att det inte bör vara något fel.

Har mailat för 2 veckor sedan flera gånger åt en säljare som hade i Tyskland men ej fått svar, så börjar bli lite bråttom nu, därför jag funderar över begagnade nu.

Om det är garanterade 3000 mil så visst, det torde ju inte vara några större fel på dom.
Men som sagt, folk kan ljuga så lätt också. Och hur kontrollerar man milen själv på dom?
Ger dig bara varningens finger här. Gör det på egen risk.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Muttley
16 april 2017
GuggeKarlberg skrev:
Muttley skrev:

Det vet man aldrig.  Skrothandlare är ofta väldigt giriga och gör allt för att få sälja.   
Se till att du får garanti för de pengarna, de är mycket pengar för att köpa grisen i säcken smile

Sök