Tjena en polare till mig har en vw polo års runt 00 inte säker men han skulle byta växellåds olja och skruvade ur två st väldigt långa skruv som va till något helt annat , nu funkar inte en enda växel. Växellådan har alltså låst sig på något sätt.. Vad har hänt? Är det skrot av lådan? Det är manuell låda och dessa långa skruv satt ovanför varandra och va typ 8 cm lång
Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Något har säkert hoppat isär inne i lådan och ligger löst nu. Jag misstänker att man måste plocka lös lådan och antingen riva och sätta ihop igen, eller byta. Stackars kompisen
Tjena en polare till mig har en vw polo års runt 00 inte säker men han skulle byta växellåds olja och skruvade ur två st väldigt långa skruv som va till något helt annat , nu funkar inte en enda växel. Växellådan har alltså låst sig på något sätt.. Vad har hänt? Är det skrot av lådan? Det är manuell låda och dessa långa skruv satt ovanför varandra och va typ 8 cm lång
Fick han ur oljan när han demonterade de långa skruvarna? Kunde han montera skruvarna? Fyllde han på olja? Provkörde han ändå?
Fick han ur oljan när han demonterade de långa skruvarna? Kunde han montera skruvarna? Fyllde han på olja? Provkörde han ändå?
Ingen olja kom ut. Nånting lossnade när skruven togs loss. Känner man med en liten mejsel så ligger nånting löst där skruven satt. Men i änden på skruven ser det ut som en lagerbana så nånting har ju suttit fast där.
Ja det har typ låst lådan
Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You