tja jag antar att mitt huvlås gått i baklås. det klonkar under huven när jag drar i spaken så vajern verkar hel och jag kan pilla ut den där plastgrejen som kommer ut ur grillen men sen händer inget mer inte ens att huven ploppar upp nån centimeter. men det går att trycka till huven så den låser igen. så hur gör man? går det att spraya wd 40 på nån spec plats.. så nu får man känna sig som ett fån att man SKULLE smörja MEN inte har hunnit tack på förhand
nej huven sitter helt stumt låst jag provade spraya smörja genom draghandtaget i grillen men den verkar inte ha nån verkan och genom grillen ser man ingenting varken vajern eller låsanordningen. jag ska plocka bort plasten på förarplatsen imorgon och se om vajern verkligen är hel eller om den kan ha hoppat ur nånstans.. fast reglaget fjädrar ju tillbaks men låter som att den glider och tappar taget om nåt sen
problemet lagade sig självt men å andra sidan så var det ju fredag den 13e samt att pannlampan gick sönder och det började regna på samma gång😁