Öppna motorhuven opel astra 1.6 elegance -01

karlsson_1984
13 oktober 2017 · 671 Inlägg

tja jag antar att mitt huvlås gått i baklås. det klonkar under huven när jag drar i spaken så vajern verkar hel och jag kan pilla ut den där plastgrejen som kommer ut ur grillen men sen händer inget mer inte ens att huven ploppar upp  nån centimeter. men det går att trycka till huven så den låser igen. så hur gör man?  går det att spraya wd 40 på nån spec plats..    så nu får man känna sig som ett fån att man SKULLE  smörja MEN inte har hunnit
tack på förhand

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
13 oktober 2017 · 4 917 Inlägg

Ligger den kvar på haken så kan du kanske tillverka en krok för att rubba den..
Går det att lysa med en lampa och kika?

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
karlsson_1984
13 oktober 2017 · 671 Inlägg

nej huven sitter helt stumt  låst  jag provade spraya smörja genom draghandtaget i grillen men den verkar inte ha nån verkan och genom grillen ser man ingenting varken vajern eller låsanordningen.  jag ska plocka bort plasten på förarplatsen imorgon och se om vajern verkligen är hel eller om den kan ha hoppat ur nånstans.. fast reglaget fjädrar ju tillbaks men låter som att den glider  och tappar taget om nåt sen

karlsson_1984
14 oktober 2017 · 671 Inlägg

problemet lagade sig självt men å andra sidan så var det ju fredag den 13e  samt att pannlampan gick sönder och det började regna på samma gång😁

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang