Köpte en seat för tre månader sen. Bromsvajrar och brommsbackar var bytade. Nu märker jag att bromsarna rasslar när bilen är kall När jag bromsat 5-10 gånger försvinner det. Skruvade av vänster sida och tittade och det såg bra ut På höger sida råkade skruven bli rund så fick inte av trumman. Men backarna ska vara bytade och skulle dom vara slut skulle det väl rassla hela tiden när man bromsar?? Några förslag??
Pratade med en kille som sa att han hade det så med och set skulle vara för att bromsbackarna ska gå i ett spår och att dom inte ligger rätt Sen när man bromsar ett par gånger hoppar dom rätt Tycker det låter mysko Någon som kan bekräfta detta??
Är det inte så enkelt att det är den fina hinnan av vanlig ytrost som dyker upp vid den här årstiden? Den försvinner ju efter några bromsningar.
Jag har faktist inte en aming men det kan vara som du säger. Tycker bara det är skumt för är backarna slut så borde det ju låta hela tiden. För har den stått typ 9 timmar och jag kör så rasslar det dom första 5 bromstagen sen är det okej