Trodde det var 8mm 4kantog så köpte en sån på ad bildelar med olika mått men passar inte. Är det som den är slut eller är det någon annan oljenyckel/avdragare?? Tacksam för hjälp
Hallå Såg lika ut på Grabbens Clio när vi skulle byta olja på hade inget verktyg just då som passa i pluggen, men vi tog en polygrip och knep om den jäms med tråget och lossa den med ser ut att sticka ut lika mycket så man får tag i den. Den pluggen ser ju lite dålig ut så kanske bäst att byta den iaf. Inte hundra säker efter som det var ett tag sedan, men jag har för mig att vi tog ett 3/8 spärrskaft med en liten förlägnare på och drog fast med sedan.
Kan det vara så enkelt?? Om man tittar på den oljepluggen som ska vara till min bil enl Mekonomen så sitter där något i hålet ju.
det kan det faktiskt, så ta och prova vettja hålet på min oljefilterkopp till V70n har ett halvtumshål för spärrskaft, så inget är omöjligt, du har ju en fransk kärra
Kan det vara så enkelt?? Om man tittar på den oljepluggen som ska vara till min bil enl Mekonomen så sitter där något i hålet ju.
det kan det faktiskt, så ta och prova vettja hålet på min oljefilterkopp till V70n har ett halvtumshål för spärrskaft, så inget är omöjligt, du har ju en fransk kärra
Tror jag löst det. Frågade som sagt på ad bildelar och dom så att jag skulle ha denna. Nu när jag tittar så ser jag inte att den skulle passa till 8mm 4kant eller ser jag fel?? Blir nog att köpa en ny oljeplugg på Mekonomen och ev en sats med oljepluggsnycklar på Biltema. Tänkte med att ta en rörtång och lossa pluggen vilket inte lär vara problem men den nya ska ju på plats också ju. Helst hel.
Biltemas sats Art. 19-1329 för oljepluggar är oslagbar, sedan behövs packning biltema Art. 77-222 själva pluggen kan återanvändas så länge den invändiga 4-kanten inte är runddragen
Senast redigerat av spillolja (21 juli 2018)
Det är svårt att göra ett kap när man köper en Renault
Biltemas sats Art. 19-1329 för oljepluggar är oslagbar, sedan behövs packning biltema Art. 77-222 själva pluggen kan återanvändas så länge den invändiga 4-kanten inte är runddragen
Tänkte köpa 19-1329 som du säger sen ny oljeplugg och filter på Mekonomen. Själva oljan är jag osäker på. Har använt Biltema olja utan bekymmer innan men nu har jag ett tickande när bilen blir varm. Kan vara vvt drevet men hoppas ett oljebyte ska hjälpa
Hej! Säger samma sak! Betala inte för varumärket! Biltemas 5Wx40 olja, helsyntet,passar bra till de flesta bilar. Men för säkerhetsskull... kollai i din handbok vilken oljekvalitet du bör ha ( VAG har till exempel olika oljespecifikationer för olika bilmodeller av olika årsmodeler. VW 500.00 VW505.00 osv).