bagatellen skrev:
När du gjort din inköpsvagn klar så kan du gå in på mekster.se och göra samma lista och jämföra priset. Det skrivs lite negativt om dom, men jag har faktiskt beställt och fått alla delar utan problem.
Man måste dock ta i beaktande att det tar 2 veckor för leverans och betala kan man göra när man fått grejerna.
Normalt behöver du köpa enbart bromsbelägg bak och fram.
Och det kostar runt 600 kr totalt för både fram och bak utan tillbehör.Och då har jag kollat på skrikbelägg.
Det finns även dyrare om man vill ha det såklart..
När man ändå ska köpa så kan man köpa enligt ovan även om man har några mm kvar för frakten går på ca 60 kr.
Byter du nu själv så SLIPPER du betala 6700..
Jag tippar på att du debiteras bortåt 1200 kr för bytet fram och bak hos den enklaste bilrepisen..
Du fick ju priset på vad det skulle kosta där du var sist och det vill du väl inte betala om du kommer undan med 1800 totalt om du inte gör det själv..
Det finns så många bromsbytesvideor på tuben , så det är bara till att kika där och se hur enkelt det egentligen är..
Man borstar rent och fettar in på relevanta ställen som även visas i videorna, så några extra grejer behövs inte såvida det inte är utslitet eller fördärvat på annat sätt.
Det är ju LÄTT att lysa med en lampa på beläggen och själv konstatera om dom behöver bytas.
Har du runt 1 mm kvar så är det ju aktuellt..