2600
Sök

Hur funkar Paypal?

132 Inlägg
17 januari 2007
Trådstartare
Hej.
Jag är ute efter lite grejor till bilen från Ebay. Har just skaffat paypal men förstår inte hur det funkar.
Är det som ett bankkonto som man sätter in pengar på eller sätter man in det beloppet som prylen kostar (inkl frakt) som de tar hand om.. Eller hur funkar det?!

Någon får gärna hjälpa mig här..

Förklara hur allt med paypal funkar

Probe Custom Construction
http://www.garaget.org/_Putteliten_

Zippin 40's
197 Inlägg
17 januari 2007
paypal är ganska lätt att använda... de finns ett ställe inne på sidan där de står "Add funds" eller nått. där står de vilket bankgiro nummer och vilket meddelande du ska skriva för att få in pengar på ditt paypal konto... se det som ett helt vanligt bankkonto.. fast i utlandet smilesmile

"Dieselbilar drar minst bensin"

107 Inlägg
18 januari 2007
det går lättare om du har ett bankkort då många säljare endast säljer till verifierade konton
det kostar 15kr tror jag och man kan betala direkt istället för att föra över pengar som tar 3-5dagar

Fixar allt som låter Brum och låter det inte brum fixar jag det med!

132 Inlägg
18 januari 2007
Trådstartare
Betalar man direkt från sitt eget konto från Sverige då??

107 Inlägg
18 januari 2007
det stämmer direkt från kontot i sverige

Fixar allt som låter Brum och låter det inte brum fixar jag det med!

132 Inlägg
18 januari 2007
Trådstartare
Men då har man inte den säkerheten med paypal som "mellanhand" väl?

Jag kan inte alls hur detta fungerar så någon får gärna utveckla hur det fungerar och hur man gör.

191 Inlägg
18 januari 2007
Det funkar ungefär som när du handlar över nätet här i sverige, du knackar in ditt kortnummer m.m. sen dras pengarna från ditt konto.

Köper du prylar från Ebay finns det när du loggar in på din paypal "Pay for ebay items" eller nåt i den stilen, där brukar frakt och allt vara med, det står ganska tydligt om, speciellt hos ebaypowerseller och seriösa säljare.

Vissa säljare kräver att du går genom deras säljsida på ebay för att betala, men det är ingen skillnad.

Paypal fungerar klockrent, har använt det i säkert 5 år, man kan betala sin polare med det också om det skulle vara så...............alla som har en mail/konto reggat på paypal, mycket smidigt.

132 Inlägg
18 januari 2007
Trådstartare
Ja, jag har också sett den funktionen. Så då menas att paypal är fortfarande mellanhanden ifall jag gör så?

555 Inlägg
18 januari 2007
någon som har blivit utsatt för att personen som köper dina grejer har tagit tillbaka dina pengar fast han har fått dina varor?

1 723 Inlägg
18 januari 2007
lanred skrev:
någon som har blivit utsatt för att personen som köper dina grejer har tagit tillbaka dina pengar fast han har fått dina varor?

går det ens? iom att paypal tar ut pengar från kontot och sedan skickar dem vidare till säljaren. det fungerar väl på samma sätt som ett vanligt bankkonto, dvs en obehörig kan inte gå in och ta ut andras pengar. annars så faller ju hela grejjen.

1 723 Inlägg
18 januari 2007
_Putteliten_ skrev:
Hej.
Jag är ute efter lite grejor till bilen från Ebay. Har just skaffat paypal men förstår inte hur det funkar.
Är det som ett bankkonto som man sätter in pengar på eller sätter man in det beloppet som prylen kostar (inkl frakt) som de tar hand om.. Eller hur funkar det?!

Någon får gärna hjälpa mig här..

Förklara hur allt med paypal funkar

jag gör såhär....: reggade mig på Paypal iom att jag också köper saker där. I registreringen hös Paypal reggar du adress osv som vanligt, du registrerar även ditt kontokortsnr (vill man så kan man regga ett kort som man enbart använder till det här, och då sätter in så mycket pengar som behövs).

När du vunnit en auktion på ebay betalar du med Paypal via ebay och fyller i frakten som du och säljaren kommit överrens om. Sen godkänner du den totala summan och Paypal kommer sen att ta ut summan i svenska kronor från ditt bankkonto. Du behöver inte sätta över pengar. Det är Paypal som sköter betalningen, säljaren är aldrig inne på ditt konto och tar ut mer pengar t ex. Paypal skicker enbart den summan som står på Ebay eller som står på fakturan säljaren skickar till dig.

Enkelt och smidigt.

1 723 Inlägg
18 januari 2007
drzero skrev:
det går lättare om du har ett bankkort då många säljare endast säljer till verifierade konton
det kostar 15kr tror jag och man kan betala direkt istället för att föra över pengar som tar 3-5dagar

du kan betala direkt utan att vara verifierad. Det har jag gjort. Själva verifiering är ju bara ett sätt att öka säkerheten. När du betalar 15kr till Paypal får du ett nr på kontoutdraget som blir din kod för verifieringen.

Sök