Brister på fordon, besiktning.

Osundell
21 maj 2019 · 2 Inlägg

Tja! Fick 3 st 2or på besiktningen idag varav en är endast vindrutan som inte var någon överraskning. Däremot blev det 2 st:

1. Stötdämpare, bak vänster, dämpverkan otrillräcklig

2: bränslesystem, läckage

Volvo v70 2013 D2.

Vad kan kalaset gå på mellan tumme och pekfinger? Har ingen aning vart ifrån jag ska beställa grejer och vad det kan kosta att lämna in kärran för att få det fixat.

Så jag undrar: vilken hemsida rekomenderar ni? Och vad tror ni kalaset kan gå på om jag lämna in den? Blir det för dyrt åker den ut på blocket ikväll sad

Utmarks-Loke
21 maj 2019 · 5 833 Inlägg

Var läckte det, visade besiktningsteknikern det? Det är ju ganska omöjligt att säga vad det kostar om man inte vet vad det är som läcker. Det kan ju vara allt från en slangstump till att hela tanken behöver bytas.

Stötdämpare kan köpas pirat för 174kr styck, man byter båda sidor samtidigt och det bör vara gjort på en timme så inga stora pengar där.

Osundell
21 maj 2019 · 2 Inlägg

Svarte_Orm skrev:
Var läckte det, visade besiktningsteknikern det? Det är ju ganska omöjligt att säga vad det kostar om man inte vet vad det är som läcker. Det kan ju vara allt från en slangstump till att hela tanken behöver bytas.

Stötdämpare kan köpas pirat för 174kr styck, man byter båda sidor samtidigt och det bör vara gjort på en timme så inga stora pengar där.

Hur menar du med att man köper pirat? Jag byter båda sidor om dämparna är så billiga och det är snabbt gjort... läckaget sa dem inget om... antar att jag lär köra in på någon verkstad och fråga om läckaget för jag är kass när det gäller sånna där prylar. Tack på förhand.

Utmarks-Loke
21 maj 2019 · 5 833 Inlägg

Billiga stötdämpare, utan volvos emblem på: https://www.mister-auto.se/stotdampare- … l-g011026/

Du får förstås skriva in ditt registreringsnummer och kolla så att de där stötdämparna verkligen passar din bil, jag valde ju bara den bil jag tror det är

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang