Bilen skakar

Micke1976
27 juni · 2 Inlägg
#1

Hej!

Har en BMW 320i från 2001. Ratten börjar skaka. Speciellt vid körning över 80 km. Någon som vet vad som kan orsaka det?

Tacksam för svar

ironhead volvoraggare
27 juni · 4 755 Inlägg
#2

obalans länkarmar alt styrleder

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
insidan Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..:)
27 juni · 3 447 Inlägg
#3

Obalans däck..
Kan ha tappat en vikt.,

Micke1976
27 juni · 2 Inlägg
#4

Kollade upp. Alla vikter sitter där. Så har balanserat det på nytt. Men samma sak

Svarte_Orm
27 juni · 2 005 Inlägg
#5

Stödlagret till kardanaxeln.

torsen
28 juni · 3 233 Inlägg
#6

Om det är framhjulen (och ratten) som skakar kan det vara ojämnt slitna däck, fel lufttryck i däcken eller glappa leder i framvagnen.
Hade själv en bil som var känslig för fel lufttryck i däcken.
Den fick kraftig "Wobbel" mellan 75 och 85 km/t.
Rätt lufttryck och skakningarna försvann.
Wobblet kom med nya däck(med avvikande dimension).

Ivel
28 juni · 308 Inlägg
#7

Micke1976 skrev:
Hej!

Har en BMW 320i från 2001. Ratten börjar skaka. Speciellt vid körning över 80 km. Någon som vet vad som kan orsaka det?

Tacksam för svar

Hade du ändrat något på bilen innan skakningarna uppstod?
Kom dom helt sonika från att du ställt bilen och tog den nästa gång?

zzr94092
28 juni · 2 902 Inlägg
#8

Eftermarknadsfälgar? Saknad navring?

zemet
28 juni · 3 399 Inlägg
#9

Du kan ha fått en separation i däcket, har hänt mig 2 gånger.
Svårt att se ibland men hissar du upp bilen och ber en kompis snurra på hjulet så bör du kunna se det.

Svarte_Orm
28 juni · 2 005 Inlägg
#10

Jag har också haft separerande däck, fast det var ena bakdäcket som fick en bula. När man körde i låg hastighet kändes det som att rida på en häst men körde man fortare märktes det inte så mycket. 20 mil hem när det hände men det rullade på hela vägen. Men det man kan göra i detta läget är att flytta framdäcken bak och bakdäcken fram och se om felet ändrar sig. Då får man en hygglig indikering på om det är problem med hjulen, om det nu är separerande däck eller något annat. Man kan också krypa under och titta på kardanens stödlager och rycka lite i kardanen för att se om det verkar bra.

zzr94092
28 juni · 2 902 Inlägg
#11

TS skriver ju att dom är balanserade,om inte gummigubben var blind så skulle han ha sett om fallet var så..

Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

  • Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang