Bilen skakar

Micke1976
27 juni 2019 · 2 Inlägg

Hej!

Har en BMW 320i från 2001. Ratten börjar skaka. Speciellt vid körning över 80 km. Någon som vet vad som kan orsaka det?

Tacksam för svar

ironhead volvoraggare
27 juni 2019 · 4 776 Inlägg

obalans länkarmar alt styrleder

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
27 juni 2019 · 4 917 Inlägg

Obalans däck..
Kan ha tappat en vikt.,

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Micke1976
27 juni 2019 · 2 Inlägg

Kollade upp. Alla vikter sitter där. Så har balanserat det på nytt. Men samma sak

Utmarks-Loke
27 juni 2019 · 5 833 Inlägg

Stödlagret till kardanaxeln.

torsen
28 juni 2019 · 7 230 Inlägg

Om det är framhjulen (och ratten) som skakar kan det vara ojämnt slitna däck, fel lufttryck i däcken eller glappa leder i framvagnen.
Hade själv en bil som var känslig för fel lufttryck i däcken.
Den fick kraftig "Wobbel" mellan 75 och 85 km/t.
Rätt lufttryck och skakningarna försvann.
Wobblet kom med nya däck(med avvikande dimension).

zzr94092
28 juni 2019 · 4 383 Inlägg

Eftermarknadsfälgar? Saknad navring?

zemet
28 juni 2019 · 4 035 Inlägg

Du kan ha fått en separation i däcket, har hänt mig 2 gånger.
Svårt att se ibland men hissar du upp bilen och ber en kompis snurra på hjulet så bör du kunna se det.

Utmarks-Loke
28 juni 2019 · 5 833 Inlägg

Jag har också haft separerande däck, fast det var ena bakdäcket som fick en bula. När man körde i låg hastighet kändes det som att rida på en häst men körde man fortare märktes det inte så mycket. 20 mil hem när det hände men det rullade på hela vägen. Men det man kan göra i detta läget är att flytta framdäcken bak och bakdäcken fram och se om felet ändrar sig. Då får man en hygglig indikering på om det är problem med hjulen, om det nu är separerande däck eller något annat. Man kan också krypa under och titta på kardanens stödlager och rycka lite i kardanen för att se om det verkar bra.

zzr94092
28 juni 2019 · 4 383 Inlägg

TS skriver ju att dom är balanserade,om inte gummigubben var blind så skulle han ha sett om fallet var så..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang