Hjullager?

Kim_e6
17 december 2019 · 4 Inlägg

Hej rasa min ena drivaxel för ett tag sedan å byta båda men nu efter så typ hackar de när man svänger me lite fart typ när bilen börjar kränga käns mest när man svänger höger alltså vänster fram men lite åt andra hållet med kör sänkt men har inte varit några problem innan tack på förhand

jaka54
17 december 2019 · 5 719 Inlägg

Hej!
Skippa alla "typ" och sätt ut punkt och komma , så är det lättare att förstå dig bättre wink.
Är det en Volvo det handlar om ( bakaxel)?

Kim_e6
17 december 2019 · 4 Inlägg

Ja de är en volvo men de är fram på vänster sida som är värst en v70 gen1 är det de handlar om

Kim_e6
17 december 2019 · 4 Inlägg

Och så lyser abs och antispinn lampa till iblan oftast lyser dom inte men ibland tänds dom å stannar på i en dag eller så

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
17 december 2019 · 17 466 Inlägg

Kim_e6 skrev:
Och så lyser abs och antispinn lampa till iblan oftast lyser dom inte men ibland tänds dom å stannar på i en dag eller så

Skadat givare? Du får nog felsöka rejält. Och snälla... Stavning, ordföljd.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
17 december 2019 · 4 917 Inlägg

Ja , ska vi tolka det som att BEGAGNADE delar inköptes, som då inte varit i toppskick,  från någon skrotare och lite oförsiktighet vid montering fick till följd att diverse lampor då börjat indikera felaktigheter ?

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Kim_e6
17 december 2019 · 4 Inlägg

malus skrev:
Ja , ska vi tolka det som att BEGAGNADE delar inköptes, som då inte varit i toppskick,  från någon skrotare och lite oförsiktighet vid montering fick till följd att diverse lampor då börjat indikera felaktigheter ?

De jobbiga e ju att drivaxlarna är helt nya och felkoderna kommer bara ibland inte direkt efter jag satte i drivaxlarna

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang