14 juni 2020
Trådstartare
Tjena!
För ca 5 veckor sedan besiktigade jag min bil, och den gick INTE igenom (det var ganska väntat). Den hade dålig bromsverkan, ena stötdämparen hade lagt av OCH 2 däck var för uppslitna.
Jag bytte de två främre bromsskivorna och bromsklossarna, ena stötdämparen och jag köpte 4 nya däck hos en däckverkstad.
Direkt efter det körde jag bilen till besiktningen och besiktigade bilen, och den gick igenom, men jag märkte att bilen vibrerade ganska kraftigt när jag körde hem på motorvägen i 110 km/h.
Några dagar senare körde jag in bilen till däckverkstaden igen och lät dom titta på problemet. Dom hittade obalans i däcken, något däck hade 20, något däck hade 10. Men vad dom gjorde var att dom nollade alla däcken. Så jag trodde ju att problemet var fixat.
När jag körde ut på motorvägen så kände jag att det vibrerade igen. Men vibrationen kommer till och från i jämna intervaller. Alltid exakt på sekunden. Jag har läst runt om folk som haft liknande problem, om inte exakt samma problem. Någon har sagt att ett däck var ovalt, något har sagt att det var bromsskivan.
Finns det några som tror sig kunna veta vad problemet är?