Hej! Jag har en Volvo 760 med prv 6an (b280f) som ja skulle vilja manuelkovetera Är det någon som vet var man kan köpa ett svänghjul å koppling eller om någon har liggandes? Har span på en m46 med tillhörande sprängkåpa till b28 men är ju onödigt å köpa den om de inte finns å köpa de andra. Tacksam för svar
Nu var du bra rolig! Hade jag inte den snurran i en Renault 30?
Jo den fanns som Manuel i 260 med m46 Men behöver ett svänghjul från en också
260/760 är ju olika bottenplattor.
Vad menar du ram eller block? Alllt ja har läst säger att de ska gå å ta växelåda svänghjul å koppling från en b28 å sätta på en b280 men ja kanske har fel?
Jo den fanns som Manuel i 260 med m46 Men behöver ett svänghjul från en också
260/760 är ju olika bottenplattor.
Vad menar du ram eller block? Alllt ja har läst säger att de ska gå å ta växelåda svänghjul å koppling från en b28 å sätta på en b280 men ja kanske har fel?
Även jag kan ha fel. Men tänkte mest på bakaxel. Längd osv.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Vad menar du ram eller block? Alllt ja har läst säger att de ska gå å ta växelåda svänghjul å koppling från en b28 å sätta på en b280 men ja kanske har fel?
Även jag kan ha fel. Men tänkte mest på bakaxel. Längd osv.
Tänkte att de går ta kardan från en som haft m46 eller om lådan är lika lång som aw71 då passar väll kardan rakt på
Vad menar du ram eller block? Alllt ja har läst säger att de ska gå å ta växelåda svänghjul å koppling från en b28 å sätta på en b280 men ja kanske har fel?
Även jag kan ha fel. Men tänkte mest på bakaxel. Längd osv.
Tänkte att de går ta kardan från en som haft m46 eller om lådan är lika lång som aw71 då passar väll kardan rakt på
Om den bara finns på en 260 med manuell så är det ju fortfarande fel kardan för din 760 eftersom det är helt olika bilar... Så problemet med att du måste tillverka/modifiera en kardan kvarstår iaf.
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Även jag kan ha fel. Men tänkte mest på bakaxel. Längd osv.
Tänkte att de går ta kardan från en som haft m46 eller om lådan är lika lång som aw71 då passar väll kardan rakt på
Om den bara finns på en 260 med manuell så är det ju fortfarande fel kardan för din 760 eftersom det är helt olika bilar... Så problemet med att du måste tillverka/modifiera en kardan kvarstår iaf.
Aa jo de sant de är väll bara att mäta å se om de finns rätt längd. Grejen är att bilen är helt orginal och de vore synd att byta motor till något med Manuel låda men de svårt val
Tänkte att de går ta kardan från en som haft m46 eller om lådan är lika lång som aw71 då passar väll kardan rakt på
Om den bara finns på en 260 med manuell så är det ju fortfarande fel kardan för din 760 eftersom det är helt olika bilar... Så problemet med att du måste tillverka/modifiera en kardan kvarstår iaf.
Aa jo de sant de är väll bara att mäta å se om de finns rätt längd. Grejen är att bilen är helt orginal och de vore synd att byta motor till något med Manuel låda men de svårt val
Kanske hålla bilen original? Den lär ju inte minska i värde...
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Om den bara finns på en 260 med manuell så är det ju fortfarande fel kardan för din 760 eftersom det är helt olika bilar... Så problemet med att du måste tillverka/modifiera en kardan kvarstår iaf.
Aa jo de sant de är väll bara att mäta å se om de finns rätt längd. Grejen är att bilen är helt orginal och de vore synd att byta motor till något med Manuel låda men de svårt val
Kanske hålla bilen original? Den lär ju inte minska i värde...
Jo självklart är det ett val oxå men aut lådan är rasad å är lite trött på å åka automat å jag känner att ja kan inte lita på den lådan heller..: de psykiskt XD