Growe
Fri fart för ett fritt folk!
12 november 2020
· 13 742 Inlägg
Utmarks-Loke skrev:
Growe skrev:
Utmarks-Loke skrev:
Även om det bara är en hjälparm så är ju risken att man får oberäkneliga vägegenskaper. Det kanske inte ens märks förrän man skall väja för en älg och så lossnar svetsen och man far iväg åt helvete. Nej, en annan bakvagnsbrygga är nog rätt väg att gå. Den där armen kanske man också skall byta, även om den ser hel ut.
tror tyvärr inte en ny kommer hjälpa kollar man på hur dom gjort den där fästpunkten kommer även den nya gå av förr eller senare.. det normala är ju att man hade haft en vikt 90graders kant runt hela fästet för att inte få den typen av problem.. aldrig sätt en så dålig konstruktion förut
Men det är ju ändå en bil som funnits en del år, och jag har inte hört att det varit något stort problem med detta? Det är ju bara en hjälparm, den tar inte hela bilens vikt.
tror det kan bli en del krafter där som gör att det i långa loppet går av igen.. jag hade svetsat det där och förstärkt det direkt. men det är skillnad mellan hur jag personligen skulle göra på min egna bil.. för skulle ALDRIG svetsa det där på en kundbil.
inte för att jag tror det skulle gå sönder men ifall något skulle hända så vill man inte ha ansvaret även om orginal mest troligen går sönder i framtiden. säkert en bil som går på lite sämre vägar och derför gått av.
det hade varit så lätt att undvika genom att göra en vikt kant runt hela istället.. det är ju lite sunt förnuft varför man aldrig bygger fästen så där eftersom dom förr eller senare går av tyvärr
Kör fort så hinner inget hända...