Volvo 360 vilken differential?

emista00
21 december 2020 · 29 Inlägg

Tjena! Diffen gav precis vika på min volvo 360 och undrar därav vad det kan vara för någon diff. I bilen i fråga sitter det en b200f med m47r växellåda monterad på bakaxeln.

Min fråga är; Är diffen utbytbar mot ex diff från nån 740/940 eller liknande eller funkar det bara med en diff från volvo 360?

Har letar runt en hel del men hittar inget om vad det sitter för diff på dem, tacksam för svar! MVH Emil smile

Growe Fri fart för ett fritt folk!
21 december 2020 · 13 674 Inlägg

finns bara den som sitter orginal som passar.. dom är rätt veka dessa bakaxlar. men samtidigt har jag kört polarns gamla 360 med 16v turbo motor och den höll men man fick vara lite snäll i växlingarna med den.. för varken lådan eller bakaxeln håller speciellt bra..

vet en som kör 960diff och bmw 262 låda  på sin 360 men där är allt special  halva bilen består av delar från div olika f1 bilar ;-)

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
emista00
21 december 2020 · 29 Inlägg

Growe skrev:
finns bara den som sitter orginal som passar.. dom är rätt veka dessa bakaxlar. men samtidigt har jag kört polarns gamla 360 med 16v turbo motor och den höll men man fick vara lite snäll i växlingarna med den.. för varken lådan eller bakaxeln håller speciellt bra..

vet en som kör 960diff och bmw 262 låda  på sin 360 men där är allt special  halva bilen består av delar från div olika f1 bilar ;-)

Tack! Märkte att den va lite klen, gillade inte mitt tappra försök till burnot ;P

Får blir att försöka hitta en begagnad diff eller försöka svetsa ihop den! smile

Growe Fri fart för ett fritt folk!
21 december 2020 · 13 674 Inlägg

emista00 skrev:

Growe skrev:
finns bara den som sitter orginal som passar.. dom är rätt veka dessa bakaxlar. men samtidigt har jag kört polarns gamla 360 med 16v turbo motor och den höll men man fick vara lite snäll i växlingarna med den.. för varken lådan eller bakaxeln håller speciellt bra..

vet en som kör 960diff och bmw 262 låda  på sin 360 men där är allt special  halva bilen består av delar från div olika f1 bilar ;-)

Tack! Märkte att den va lite klen, gillade inte mitt tappra försök till burnot ;P

Får blir att försöka hitta en begagnad diff eller försöka svetsa ihop den! smile

vänta till snön kommer och lek då..   

finns ju många anledningar till att den kan ha gått sönder..  men det är inga super stabila grejer så är det..

framför allt om det börjar glappa och man bara klipper av kopplingen utan att spänna upp drivlinan då är det nog kört direkt

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang