Volvo V50 D5 Aut DSTC knapp saknas ?

Danne_1977
3 september 2021 · 3 292 Inlägg

Bilen är av årgång 2007 med Kinetic utrustning och den ska väl absolut ha DSTC men knappen i mittkonsolen bredvid handbromsen finns inte, det har aldrig suttit nån där heller, var sitter knappen nånstans ? Eller finns det inte en knapp så man kan inaktivera detta på dessa bilar ?

Tacksam för svar..

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
zzr94092
3 september 2021 · 4 390 Inlägg

Du får gå in i menyn med blinkersspaken och trycka bort DSTC..var så på min S80 -09

Senast redigerat av zzr94092 (3 september 2021)

Danne_1977
3 september 2021 · 3 292 Inlägg

zzr94092 skrev:
Du får gå in i menyn med blinkersspaken och trycka bort DSTC..var så på min S80 -09

Du menar alltså att på vissa årgång 2007 sitter det DSTC knapp och på vissa aktiverar man och avaktiverar via rullhjulet på blinkersspaken ? låter ju helt ologiskt... jag menar varför skulle man göra så.. ?

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Brådhis * Voff voff *
4 september 2021 · 10 279 Inlägg

Är väl från 2007 som knappen försvann och ersattes av menyvalet om jag minns rätt.

Min V70N 2007 har ingen knapp tex. Tjejens V50 2010 har ingen knapp. Min förra V70 2011 hade ingen knapp. På alla dessa är det via färddatorn som gäller.

Senast redigerat av Brådhis (4 september 2021)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Christian S
4 september 2021 · 4 816 Inlägg

Danne_1977 skrev:
Bilen är av årgång 2007 med Kinetic utrustning och den ska väl absolut ha DSTC men knappen i mittkonsolen bredvid handbromsen finns inte, det har aldrig suttit nån där heller, var sitter knappen nånstans ? Eller finns det inte en knapp så man kan inaktivera detta på dessa bilar ?

Tacksam för svar..

kollat i instruktionsboken? där brukar det stå hur dom olika grejerna i/på bilen fungerar 🙄

Danne_1977 skrev:

zzr94092 skrev:
Du får gå in i menyn med blinkersspaken och trycka bort DSTC..var så på min S80 -09

Du menar alltså att på vissa årgång 2007 sitter det DSTC knapp och på vissa aktiverar man och avaktiverar via rullhjulet på blinkersspaken ? låter ju helt ologiskt... jag menar varför skulle man göra så.. ?

kollar man här https://www.volvocars.com/se/support/manuals/v50 så finns det 2 alternativ när man väljer årsmodell 2007 , en tidig och en sen så det verkar vara någon brytpunkt där.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Danne_1977
4 september 2021 · 3 292 Inlägg

Brådhis skrev:
Är väl från 2007 som knappen försvann och ersattes av menyvalet om jag minns rätt.

Min V70N 2007 har ingen knapp tex. Tjejens V50 2010 har ingen knapp. Min förra V70 2011 hade ingen knapp. På alla dessa är det via färddatorn som gäller.

En polare har en 2008 års V50 facelift modell med annan mittkonsol där vid växelspaken och handbromsen, han har en knapp där bredvid 12 volts uttaget..

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Brådhis * Voff voff *
4 september 2021 · 10 279 Inlägg

Danne_1977 skrev:

Brådhis skrev:
Är väl från 2007 som knappen försvann och ersattes av menyvalet om jag minns rätt.

Min V70N 2007 har ingen knapp tex. Tjejens V50 2010 har ingen knapp. Min förra V70 2011 hade ingen knapp. På alla dessa är det via färddatorn som gäller.

En polare har en 2008 års V50 facelift modell med annan mittkonsol där vid växelspaken och handbromsen, han har en knapp där bredvid 12 volts uttaget..

En annan mittkonsoll? Har han bytt ut den?

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Danne_1977
4 september 2021 · 3 292 Inlägg

Nej 2008 kom det en Facelift modell med lite ändringar i fronten samt inredningen, han har således en annan mittkonsol där vid handbromsen och där sitter en DSTC knapp.. verkar ju knepigt om vissa modeller har knapp och andra inte om det är helt oberoende av årgång alltså..

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Brådhis * Voff voff *
4 september 2021 · 10 279 Inlägg

Danne_1977 skrev:
Nej 2008 kom det en Facelift modell med lite ändringar i fronten samt inredningen, han har således en annan mittkonsol där vid handbromsen och där sitter en DSTC knapp.. verkar ju knepigt om vissa modeller har knapp och andra inte om det är helt oberoende av årgång alltså..

Jag tror inte det är oberoende av årgång... smile Det är sannolikt väldigt beroende av årgång. Men kan det vara så att vissa tex Kinetic helt enkelt saknar DSTC?

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Danne_1977
4 september 2021 · 3 292 Inlägg

Brådhis skrev:

Danne_1977 skrev:
Nej 2008 kom det en Facelift modell med lite ändringar i fronten samt inredningen, han har således en annan mittkonsol där vid handbromsen och där sitter en DSTC knapp.. verkar ju knepigt om vissa modeller har knapp och andra inte om det är helt oberoende av årgång alltså..

Jag tror inte det är oberoende av årgång... smile Det är sannolikt väldigt beroende av årgång. Men kan det vara så att vissa tex Kinetic helt enkelt saknar DSTC?

Jag var nästan ganska säker på att alla Volvo nyare än cirka 2002-2003 faktiskt har STC/DSTC, det är ju antisladd/antispinn och bilen jag pratar om ska enligt uppgift från regnummer ha båda dessa... men nån knapp finns inte.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
torpis Forummoderator
5 september 2021 · 10 572 Inlägg

Danne_1977 skrev:

Brådhis skrev:

Danne_1977 skrev:
Nej 2008 kom det en Facelift modell med lite ändringar i fronten samt inredningen, han har således en annan mittkonsol där vid handbromsen och där sitter en DSTC knapp.. verkar ju knepigt om vissa modeller har knapp och andra inte om det är helt oberoende av årgång alltså..

Jag tror inte det är oberoende av årgång... smile Det är sannolikt väldigt beroende av årgång. Men kan det vara så att vissa tex Kinetic helt enkelt saknar DSTC?

Jag var nästan ganska säker på att alla Volvo nyare än cirka 2002-2003 faktiskt har STC/DSTC, det är ju antisladd/antispinn och bilen jag pratar om ska enligt uppgift från regnummer ha båda dessa... men nån knapp finns inte.

Köp knapp på skroten. Då kan du till och med få dit två eller tre knappar smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Danne_1977
6 september 2021 · 3 292 Inlägg

Problemet är löst.. den här bilen köpte jag idag och av och på för DSTC sköts via snurrhjulet på spaken och displayen..  tack för att input och förslag ang detta..

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang