Knakar när jag kör på gupp, även när jag svänger då jag står still.

IsseBoyyy
2 oktober 2021 · 13 Inlägg

Hej, är väldigt okunnig om bilar och undrar vad det kan vara för problem då det knakar när jag kör på gupp. Det gnekar väldigt högt och jag själv skulöe gissa på att det är dämparna eller gummit. Måste man byta något eller kan man göra något annat åt det? Har en King Cab 2004

Jdmboy96
2 oktober 2021 · 241 Inlägg

Fjäderbenslagringar på stötdämparna är nog slut smile

Audi A3 "Ägget" (1999)
Mitsubishi Eclipse gs "Mitsunn" (1992)
IsseBoyyy
3 oktober 2021 · 13 Inlägg

Jdmboy96 skrev:
Fjäderbenslagringar på stötdämparna är nog slut smile

Måste jag köpa nya lagringar? Eller kan man göra något åt det?

Snurriis
3 oktober 2021 · 761 Inlägg

Min far har en king Cab - 2010 å på den ör det samma sak och egentligen på alla king cabr att det original sett fel i gemometrin i framvagnen så p-ändar m.m slits fortare och knakar å låter efter en viss tid. Far min fick detta utbytt på Garanti när bilen var ett halv år men det hjälpte knappt ett år innan det började igen.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
3 oktober 2021 · 13 742 Inlägg

haft några bilar där spindeleden fört ett jävla liv..   när dom blir torra men fortfarande inte klapp slut så vill dom gärna gnälla rejält oftast för att damasken är paj.  men kan vara mer saker så klart allt som rör sig när man svänger och kör i gupp

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
IsseBoyyy
3 oktober 2021 · 13 Inlägg

Snurriis skrev:
Min far har en king Cab - 2010 å på den ör det samma sak och egentligen på alla king cabr att det original sett fel i gemometrin i framvagnen så p-ändar m.m slits fortare och knakar å låter efter en viss tid. Far min fick detta utbytt på Garanti när bilen var ett halv år men det hjälpte knappt ett år innan det började igen.

Är det dyrt att fixa tror du?

IsseBoyyy
3 oktober 2021 · 13 Inlägg

Growe skrev:
haft några bilar där spindeleden fört ett jävla liv..   när dom blir torra men fortfarande inte klapp slut så vill dom gärna gnälla rejält oftast för att damasken är paj.  men kan vara mer saker så klart allt som rör sig när man svänger och kör i gupp

Kan man göra något åt det eller är det bara att köpa nytt?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang