Konstigt ljud vänster sida fram

Icebear
13 november 2023 · 235 Inlägg

Jag har en Volvo XC60 årsmodell 2019. I morse när jag var påväg till jobbet och hade kört några mil så började det låta konstigt framtill på vänster sida på bilen, tycker det låter som det är vid däcket. Efter ett tag blev det tyst igen, men sen kom det tillbaka efter ett tag och sen försvann det igen. När jag åkte hem så var det tyst hela vägen hem (ungefär 5 mil), men när jag nästan var hemma och när jag gjorde en vänster  sväng, så kom ljudet tillbaka igen. Det låter ungefär som att det skulle vara en isklump som fastnat nånstans och som ligger och skaver mot nåt, jag har försökt känna på insidan fälgen och däromkring, men tycker inte det känns som att det skulle vara nån isklump nånstans.

Nån som har nån aning om vad det skulle kunna vara?

Mossan1
14 november 2023 · 2 828 Inlägg

Du kände väl så inte hjulet är löst?
Skruvar/muttrarna främst.

Ahonen
14 november 2023 · 350 Inlägg

Skulle ju kunna vara en sten som hamnat lite olyckligt kring bromsarna, det kan föra ett jäkla oljud.

Icebear
14 november 2023 · 235 Inlägg

Mossan1 skrev:
Du kände väl så inte hjulet är löst?
Skruvar/muttrarna främst.

Nej, hjulet är inte löst. Däremot tror jag att "Ahonen" kan vara inne på rätt spår, att det är en sten som hamnat lite illa till. Det var ett jäkla liv när jag åkte imorse, men efter nån kilometer så blev det tyst och har varit det sen dess änsålänge, så antagligen var det en sten som fastnat och som förhoppningsvis har släppt nu. Jag ska lämna in bilen och montera ledramp på fredag, då skulle dom kolla lite på det också. Men jag är ganska säker på att det var en sten som hamnat lite fel.

torsen
14 november 2023 · 7 238 Inlägg

Innerskärmen i hjulhuset som är lite loss och ibland ligger mot däcket?

Icebear
14 november 2023 · 235 Inlägg

torsen skrev:
Innerskärmen i hjulhuset som är lite loss och ibland ligger mot däcket?

Nej, skärmen sitter fast.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang