Vilka andra länder tillåter Epa traktorer på vägarna?

Mossan1
19 februari · 2 828 Inlägg

Största felet ligger i stressade bilister som är lite förmer.
Men visst kan det bli köer där man inte kommer förbi säkert, och Atraktorn inte kam komma ur vägen.
Jag köper det, och upplevt det själv.

Personligen tycker jag därför att Atraktorer har överlevt sig själva i sitt nuvarande utförande.

Dags för nått nytt, tex ett "körkort Light" där man från typ 16år bara får framföra små (omodifierade) bilar men med vissa mindre motorstyrkor, lagliga i typ 80kmh, tydligt märkta (typ som LGF skylten) och även med geografiska begränsningar. Inte vilken väg som helst, inte i vilka områden som helst, osv.  Max 1st passagerare.
Naturligtvis körkort. Kanske tom övergå i vanligt körkort efter mindre uppgradering.....
Alltså något i den stilen.
Jag tänker som skillnaden mellan Lätt och Tung MC, tex, men för bilar.

Senast redigerat av Mossan1 (19 februari )

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
19 februari · 17 486 Inlägg

Mossan1 skrev:
Största felet ligger i stressade bilister som är lite förmer.
Men visst kan det bli köer där man inte kommer förbi säkert, och Atraktorn inte kam komma ur vägen.
Jag köper det, och upplevt det själv.

Personligen tycker jag därför att Atraktorer har överlevt sig själva i sitt nuvarande utförande.

Dags för nått nytt, tex ett "körkort Light" där man från typ 16år bara får framföra små (omodifierade) bilar men med vissa mindre motorstyrkor, lagliga i typ 80kmh, tydligt märkta (typ som LGF skylten) och även med geografiska begränsningar. Inte vilken väg som helst, inte i vilka områden som helst, osv.  Max 1st passagerare.
Naturligtvis körkort. Kanske tom övergå i vanligt körkort efter mindre uppgradering.....
Alltså något i den stilen. 
Det är inte 1960 längre. 
Jag tänker som skillnaden mellan Lätt och Tung MC, tex, men för bilar.

Du är inne på något där. De får köra småbilar med max 20-40hk och inte mellan kl 2000-0600 dagligen?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Mossan1
19 februari · 2 828 Inlägg

Hybrid skrev:
Du är inne på något där. De får köra småbilar med max 20-40hk och inte mellan kl 2000-0600 dagligen?

Tänkte mer geografiskt. Tex inte efter större vägar och max antal mil från där man bor.

Majoriteten rullar ju I, eller nära städer. Inte ute där bussar knappt finns.
Upplevt så av mig, i alla fall.

Senast redigerat av Mossan1 (19 februari )

doktorduett
20 februari · 354 Inlägg

tror jag ska köpa en a-traktor bara för att köra runt i rusnings trafiken o reta folk

Growe Fri fart för ett fritt folk!
20 februari · 13 746 Inlägg

doktorduett skrev:
tror jag ska köpa en a-traktor bara för att köra runt i rusnings trafiken o reta folk

räcker med att du kör sakta..  det retar folk ännu mera smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang