bränd signal jord! är de bara att köpa ny huve

Vogge
4 april 2007 · 494 Inlägg

efter min nya installation i bilen fick jag standard vinet i högtalarna bytte jord punkt utan någon som hälst förändring.
sen kopplande jag in en extern mp3 på lågnivå kabeln och vinet försvann min slutsatts är att signaljorde i steron är bränd lr har jag missat något och kan man göra någe åt de lr får man glatt köpa sig en ny huvudenhet`?

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!
alexus65
4 april 2007 · 152 Inlägg

Bränd signaljord märks lättast om det smäller eller puffar till i högtalarna vid start av cd. Vin i högtalarna kan likaväl bero på att lågnivån ligger för nära strömkabeln.

Insane Base
Mazda 323 (1989)
Vogge
5 april 2007 · 494 Inlägg

de knäpper till lite också lågnivån ligger på andra sidan bilen och eftersom jag inte får några oljud när jag kopplar lågnivå kablarna ur stereon och sätter dem i en mp3 spelare borde ju felet ligga i stereon? eller?

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!
loudness
5 april 2007 · 4 554 Inlägg

du kan lämna in spelaren, är inte så mycke jobb att laga den det är en bit på kortet som brännt av, har du kunskap om lödning och sånt kan du kanske göra det själv

Vogge
5 april 2007 · 494 Inlägg

ok ja man kanske skulle göra ett försök. men ska kolla om de inte har några bra mäss erbjudanden på elmia först:D

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!
_stuntman_
5 april 2007 · 205 Inlägg

Jag lånar tråden lite!

Jag tror att min signaljord är bränd eftersom det knäpper i mina högtalare! Hur kollar man det? Är det svårt att fixa själv och kan någon beskriva hur man gör?

Vore tacksam för hjälp!

faca_57
5 april 2007 · 76 Inlägg

lånar med tråden. om signaljorden e bränd, täcks det av garantin?
mvh

loudness
5 april 2007 · 4 554 Inlägg

tveksamt för de är en yttrepåverkan som bidragit till felet, men man kan ju prova

Vogge
5 april 2007 · 494 Inlägg

usch hatar sådanna här mupp fel.

som sagt jag testade med en vanlig mp3 då lät de helt lockrent men sen skulle jag koppla ljudet från bärbara datan . tänkte att ja kan ju köra från den tills jag fixat stereon. oo vilket oljud de blev samma kablar samma ställe som där jag koppla in mp3 vad är de som är felet?
testa datan när jag kom in på ett par vanliga högtalare ingen mupp ljud ??
är de jag som bara är helt dum lr vart ligger felet!

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang