54/km/h för fort på 70 väg

rolemodel
13 augusti 2007 · 10 Inlägg

Jaa som topic lyder. Någon som har erfarenhet eller "känner nån som känner nån som"

Ponera att nån lyckats köra så fort och snuten plockat en med laser.
Eftersom snuten inte får skriva ut böter på över 50km/h, vad tror ni det landar på? 5-6000

Och hur länge kan de besluta om att behålla körkortet?
½ år 1 år?
O hur många måander kan de skala av om man får intyg från arbetsgivaren att man MÅSTE ha bil (eller iaf körkort) i jobbet.
Blir det fler månader om man råkar förekomma i PBR för andra saker?

Vore kul med svar. för öööh, en poalre har precis lyckats

FreddeK
13 augusti 2007 ·

Jak åkte för fort på 110...körde 175 enligt snuten...senlite rabatt...så det stod 150 på lappen jag skrev på. sen vart jag av me det i tre månader men min chef skrev på och jag fick tillbaka det efter en månad. jag behövde kortet på jobbet måste tilläggas. dock var detta två år sedan så högsta bötesbeloppet vat tvåtusen.

Mankan1978 Son Of Murphy
13 augusti 2007 · 782 Inlägg

Är det kul o sitta o skryta om hur dåliga förare ni är!?

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
rolemodel
13 augusti 2007 · 10 Inlägg

Vill snarare ha frågor på hur länge jag behöver gå på soc för att överleva eftersom det inte finns någon chans att jag kan jobba.

Mankan1978 Son Of Murphy
13 augusti 2007 · 782 Inlägg

rolemodel skrev:
Vill snarare ha frågor på hur länge jag behöver gå på soc för att överleva eftersom det inte finns någon chans att jag kan jobba.

Skulle du kanske tänkt på innan du körde för fort!

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
FreddeK
13 augusti 2007 ·

Mankan1978 skrev:
Är det kul o sitta o skryta om hur dåliga förare ni är!?

Är man en dålig förare för man kör för fort? jag gjorde det på motorväg halvtvå på natten! Anser mig själv som en mycket bra bilförare som visar grymt mycket hänsyn i trafiken! så knip:(

FreddeK
13 augusti 2007 ·

rolemodel skrev:
Vill snarare ha frågor på hur länge jag behöver gå på soc för att överleva eftersom det inte finns någon chans att jag kan jobba.

Öhh den frågan kan du nog bara svara på själv.

Mankan1978 Son Of Murphy
14 augusti 2007 · 782 Inlägg

Freddeponken skrev:

Mankan1978 skrev:
Är det kul o sitta o skryta om hur dåliga förare ni är!?

Är man en dålig förare för man kör för fort? jag gjorde det på motorväg halvtvå på natten! Anser mig själv som en mycket bra bilförare som visar grymt mycket hänsyn i trafiken! så knip:(

*sucka*
Jaja, visst bra bilförare... Det är ju sååå bra o verkligen ett sätt att visa hänsyn genom att köra för fort!?

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
Martan
14 augusti 2007 ·

Om man behöver kortet p.g.a. jobb ska man ju verkligen fundera på att köra lagligt!

Inte värt att riskera både jobb och kort!

MVH

Mankan1978 Son Of Murphy
14 augusti 2007 · 782 Inlägg

Inte heller värt o riskera sitt egna liv för en rolig minut, och inte andras liv heller för den delen!
Man tjänar ju inget på att köra för fort. Kanske någon minut på en så hög hastighet, bilar drar mer bensin ju mer man trycker på gaspedalen också... tongue
Så JA det är dumt, korkat, oansvarigt o oekonomiskt att köra för fort!

Senast redigerat av Mankan1978 (14 augusti 2007)

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
Martan
14 augusti 2007 ·

Nej det har du så rätt i!

AdamOpel DraMinBil.nu
14 augusti 2007 · 1 016 Inlägg

hallå. hörrni. vi sitter på ett motorforum med en hel del snabba bilar. men ingen har någonsin kört över 90..

gnäll gnäll gnäll.

Nu till hans fråga, lite roligt skrivit inlägg med smile

Skaffa intyg från arbetsgivaren direkt, men eftersom du hade en hyfsad fart på överträdelsen lär inte farbror blå vara nöjda ändå. Att du stannade!
Det kan dock ta över 1 år innan allting tas upp och körkortet återkallas.

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )
Martan
14 augusti 2007 ·

gnäll och gnäll vet jag inte men, man kan racea under ordnade förhållande:), som KDR fixar ju  stuff @ karlstads gamla flygfält.

Mankan1978 Son Of Murphy
14 augusti 2007 · 782 Inlägg

Ja racear man under "ordnade förhållanden" så har man bara sig själv o skylla. Risken att någon olycklig oskyldig person drabbas är ganska minimal. Eller ja där är iaf "Den som ger sig in i leken"-regeln, vilket det inte är på vägarna! Och det tackar jag för!

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
Martan
14 augusti 2007 ·

Precis!smile

Hurricane DRIVER @ HWR.se
14 augusti 2007 · 621 Inlägg

Vad är det här för jidder, ett bilforum där en kille frågar vad som händer om . . . .

En annan kille berättar vad som hände honom. . .

sen blir det massa moraltjafs och skrytanklagelser o grejer,
killen undrar vad som händer honom nu!!

Inte om det var rätt eller fel eller om han borde ha tänkt efter före. . .
han fattar nog att det var "fel" men vem har aldrigt tyckt att det är kul att gasa "lite" mer?

. . .och jag tror inte han mår särskilt bra heller och
nu frågar han "oss" om vi vet vad som kommer att hända honom!!!

Någon som har svar på frågan???

- V8 - 4 ever . . .
_________________
Martan
14 augusti 2007 ·

Hurricane skrev:
Vad är det här för jidder, ett bilforum där en kille frågar vad som händer om . . . .

En annan kille berättar vad som hände honom. . .

sen blir det massa moraltjafs och skrytanklagelser o grejer,
killen undrar vad som händer honom nu!!

Inte om det var rätt eller fel eller om han borde ha tänkt efter före. . .
han fattar nog att det var "fel" men vem har aldrigt tyckt att det är kul att gasa "lite" mer?

. . .och jag tror inte han mår särskilt bra heller och
nu frågar han "oss" om vi vet vad som kommer att hända honom!!!

Någon som har svar på frågan???

Hej och hå så man kan bli arger för mindre, om man skriver i ett forum får man ha överseende med att folk kommer med sina tankar och funderingar, samt att endel kanske håller med vissa talare!

svar på frågan verkar ju inte du heller ha så jag vet ju inte varför du la dig i?: /

Martan
14 augusti 2007 ·

Och får ytterligare straff för mutning?smile, BRA JOBBAT!!!

expensiveCars Avstängd
14 augusti 2007 · 27 Inlägg

eller så erbjuder man mycket hög ekonomisk erkättning med omedelbar verkan.mitt tips ha allti 50 tusen i handsfacket när ni åker bil.om ni inte vill sega bakom andra utan kunna blåsa på.förklara att du har en bra bil med grymma däck och bromsar samt att du kan hantera den.förklara att du inte tog en risk utan körde kontrollerat.det gillar dom oxå höra,men då måste ni ju ha det oxå

kör Ferrari och Merca
hedley Saaboholic
14 augusti 2007 · 3 129 Inlägg

mankan sluta leka moral tant..orka folk som sitter som gamla gnälliga gubbar och klagar på alla som kör lite för fort bara för att dom själva sitter med farthållaren på 69km/h på 70-väg..

Det är skillnad på att köra för fort och att köra för fort..

själv undviker jag att köra för fort på 30/50-vägar men kör för fort dagligen på 70/90 vägar.. och jag tycker faktiskt inte det är något fel med det eftersom det inte är 180 på 70-väg utan snarare runt 90= kontrollerat..men du vet ju säkert hur pass bra alla här på garaget är på att kontrollera sina bilar? hum..

dags att komma till verkligheten och inse att de flesta kör för fort rätt ofta?

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang