satans va fin tårta o de blev sergelbageriet som jag tippsade om, eller visste dina föräldrar de med? tror de blir grymt med en ipod docka i bilen med, lite diskret med stilrent
Tack Just nu håller jag på o letar efter fler skolor som kan göra jobbet, men det verkar fan inte som att dom är så pigga på de eftersom jag inte får svar på mailen.
Så har jag otur får jag vänta till i höst ändå, men då ställs bilen på så jag kan använda den iaf. Och fixa lite annat på den som ska fixas
darkwizard skrev:
Grattis på denna glada dag.
Tackar
Funkiee skrev:
satans va fin tårta wink o de blev sergelbageriet som jag tippsade om, eller visste dina föräldrar de med? big_smile tror de blir grymt med en ipod docka i bilen med, lite diskret med stilrent tongue
Mvh Patrik
De e mina föräldrar som fixat, hade inte en aning om de. Trodde inte de skulle bli av Dock fick jag "äran" att köra in till sergels torg för att hämta den...
Den kommer bli så bra så, ska försöka få tag på en Alpinekabel till iPoden så ja slipper den andra skiten som ska sitta på framsidan av stereon och se ful ut.
Har du ipod funktion på din stereo eller ska du bara ha en fm sändare typ ?
Okej, de va ju trist
Japp, finns en iPodfunktion på den, till och med ett speciellt uttag på baksidan för en iPodkabel. Det är för att få upp låt-info på "skärmen". Blir nog bäst ljud på det viset också
isak90 skrev:
De blev snyggt med dioderna! Köptes dom på biltema alltså???
Vad händer med din hajfena då? la du ner den eller?
Ser bra ut! Dock hade jag en mycket snyggare tårta när jag fyllde 18 wink du kan få en bild på den någon dag cool
// Fredrik
Visst blev de Japp, det är biltemas. Dom höll till och med trots att jag tappa den ena i marken Så inget skit där inte
Hajfenan är borta och kommer inte tillbaka! De va bara en "dummy" för att täcka hålet som fanns uppe på taket. Och nu när nya antennen är monterad (kommer strax update på de) så tycker jag att det blev snyggaste lösningen eftersom antennen på skärmen är borta
Hehe, ja den får du ta och skicka bilder på om den nu va så cool
Gjerdingen skrev:
Ball tårta wink
Grattis i efterskott då får man väl säga wink
Ser bra ut, bara att fortsätta mejl bomba alla nu och få klart bilen sen smile blir alla tiders jacob! Mvh Kim
Tack Ja den va asball
Ska göra de, imorgon börjar jag sent så då ska jag ta och ringa runt lite och försöka få fram lite mer info. För det vore väldigt skönt att ha den färdig plåtmässigt till den här säsongen. Men tids nog kommer den nog se bra ut igen
Update: Tja! Har varit ute o fixat lite idag. Dels började vi (jag och Oskar) med att fia antennen
Bort med fenan...
...och dit med nya antennen
Kan ju säga att det ser riktigt bra ut i verkligheten Känns mer som rätt stil för bilen.
Sen gav jag mig på kopplingen igen, jag TROR att jag luftat det nu. Men får se imorgon om jag har kvar nått tryck i pedalen. Dock va de en mindre rolig grej som upptäcktes, det gnisslar från slavcylindern när man trycker ner pedalen Har kommit nu när de varit dåligt med olja i systemet, är det nått jag ska oroa mig över
Ska som sagt se imorgon hur allt verkar, skulle tagit en testrunda idag. Men batteriet va slut så de står på laddning nu. Så vi får se imorgon.
Så du menar att det är enda alternativet till att det gnisslar
Är fundersam på vart gnisslet kan komma ifrån. Då slavcylindern är helt hydralisk
Jaa, det är det som gör att jag hajar noll just nu. Men kommer du på någon anledning så är de bara o hojta till om de
//Jacob
Min pedal började också gnissla en dag, nämde det för pappa och nästa gång jag körde bilen var det borta . Han hade bara smörjt upp själva kopplingsarmen, den du trampar ned.
Är fundersam på vart gnisslet kan komma ifrån. Då slavcylindern är helt hydralisk
Jaa, det är det som gör att jag hajar noll just nu. Men kommer du på någon anledning så är de bara o hojta till om de
//Jacob
Min pedal började också gnissla en dag, nämde det för pappa och nästa gång jag körde bilen var det borta . Han hade bara smörjt upp själva kopplingsarmen, den du trampar ned.
Ok, men det låter mest under huven. Så jag tror tyvärr inte att det är så enkelt
Lite sent, men FRÄCKASTE tårtan ever Och antennen på taket blev riktigt snygg! Du får kanske stå ut med att någon (jag) snor den iden Lycka till! Hoppas kopplingen kan funka ordentligt snart
Lite sent, men FRÄCKASTE tårtan ever Och antennen på taket blev riktigt snygg! Du får kanske stå ut med att någon (jag) snor den iden Lycka till! Hoppas kopplingen kan funka ordentligt snart
Hehe, visst va den Tack, jag blev riktigt nöjd själv, vill verkligen få ut bilen nu för att se mer i helhet hur de blev Klart som fan du ska sno idén grabben Jag lär ju knappast ändå va den enda som har så
Tack! Ja jag hoppas fan den bättrar sig snart...
Aker_s40 skrev:
Blev mycket snyggare med den antennen tycker jag. Och får säga grattis i efterskott big_smile
Skönt att det verkar gå hem För "hajfenan" kändes lite för B för min smak faktiskt
Update:Va iväg för att beställa nya sommardäck till 9-5an igår, vår lokala däcknisse här håller på med rally så jag passade på och snacka med honom om krockskadan.
Och tydligen finns det en här i Vaxholm som kanske har grejer för att rikta innertröskeln. Sen i skrivande stund kommer jag på att jag har en kompis som har en släkting som jobbar på en firma som heter just "krock & lack" Så ska ta och kolla där med
Så att kanske kanske det kommer lösa sig Men måste införskaffa en ny tröskel innan bara, för annars kan det bli jobbigt när varken den gamla eller nya dörren kan stängas
Men vi får se, beror ju på lite också vad kostnaden kommer att hamna på också //Jacob
EDIT: Som lite extra plus i kanten på denna dag så var jag ut till bilen nyss för att kolla kopplingen. Tro det eller ej, men den har inte tappat trycket Så nu kan den äntligen köras ut ur garaget för att ta plats för lite nödvändighetsmeck på Corollan. Däremot har inte gnisslandet från slaven försvunnit Vågar man spruta på lite WD40 för att se vad som händer??
Update:Va iväg för att beställa nya sommardäck till 9-5an igår, vår lokala däcknisse här håller på med rally så jag passade på och snacka med honom om krockskadan.
Och tydligen finns det en här i Vaxholm som kanske har grejer för att rikta innertröskeln. Sen i skrivande stund kommer jag på att jag har en kompis som har en släkting som jobbar på en firma som heter just "krock & lack" Så ska ta och kolla där med
Så att kanske kanske det kommer lösa sig Men måste införskaffa en ny tröskel innan bara, för annars kan det bli jobbigt när varken den gamla eller nya dörren kan stängas
Men vi får se, beror ju på lite också vad kostnaden kommer att hamna på också //Jacob
EDIT: Som lite extra plus i kanten på denna dag så var jag ut till bilen nyss för att kolla kopplingen. Tro det eller ej, men den har inte tappat trycket Så nu kan den äntligen köras ut ur garaget för att ta plats för lite nödvändighetsmeck på Corollan. Däremot har inte gnisslandet från slaven försvunnit Vågar man spruta på lite WD40 för att se vad som händer??
Härligt att den funkar nu! Hoppas verkligen du får något fint erbjudande på tröskeln så du kommer vidare
[b] EDIT: Som lite extra plus i kanten på denna dag så var jag ut till bilen nyss för att kolla kopplingen. Tro det eller ej, men den har inte tappat trycket Så nu kan den äntligen köras ut ur garaget för att ta plats för lite nödvändighetsmeck på Corollan. Däremot har inte gnisslandet från slaven försvunnit Vågar man spruta på lite WD40 för att se vad som händer??
Härligt att den funkar nu! Hoppas verkligen du får något fint erbjudande på tröskeln så du kommer vidare smile
Japp, de va skönt. Måste bara få batteriet ordentligt laddat, min laddare krånglar en hel del Jo de hoppas jag med, men han jag ska besöka på måndag är inte direkt känd för att ta överpriser för sina arbeten
AxlSam skrev:
Rallyhalle skrev:
[b] EDIT: Som lite extra plus i kanten på denna dag så var jag ut till bilen nyss för att kolla kopplingen. Tro det eller ej, men den har inte tappat trycket Så nu kan den äntligen köras ut ur garaget för att ta plats för lite nödvändighetsmeck på Corollan. Däremot har inte gnisslandet från slaven försvunnit Vågar man spruta på lite WD40 för att se vad som händer??
WD40 på lamellen låter ju skoj
Haha, ja då kan vi snacka om slirande koppling Tänkte mer på om man kan spruta lite på slaven och då smörja upp nått så att det slutar gnissla