2605
Sök

Rallyhalles Saab 9000 CS {Projekt}

4 663 Inlägg
24 april 2009
kul att den de påställd big_smile

4 299 Inlägg
25 april 2009
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
kul att den de påställd big_smile

Japp, jäkligt kul smile
Skönt o åka en riktig bil igen wink

//Jacob

4 299 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
Idag fanns det ett paket i brevlådan smile Äntligen kom min nya oljeplugg me bricka. Men eftersom jag fixade läckan så väntar jag med att byta pluggen tills det är dags för oljebyte. Har kört runt 1000 mil på den som är i nu sen motorrenoveringen, så tänkte ta första bytet snart och efter det har lite längre intervaller smile

Sen va jag o köpte en ny kontakt till antennsladden, måste va nått glapp i min då de plötsligt börjar spraka och tappar kontakten. Så förhoppningsvis blir det bättre nu smile

Sen så gissa nu vad som kan ha hänt med bilen nu innan ni fortsätter läsa.
Det är så att vattenpumpen LÄCKER mad
Ibland blir jag lite less faktiskt, så nya O-ringar och pumppackning ska köpas o bytas sen. Det skumma är att den läcker bara ibland, kan gå dagar innan den läcker nästa gång. Och det samlas inte nånstans då det är fritt fall rätt ner på marken.

Får se om jag kanske hinner fixa detta under helgen.
//Jacob

4 663 Inlägg
27 april 2009
va fan läcker vatten pumpen.    låter lite konstigt att den vara läcker ibland. hoppas att det är  packningen.

1 997 Inlägg
27 april 2009
Fan vad du ska ha problem Jacob.. sad Snart hade det nästan vart billigare och köpt en ny 9-5 istället för denna tongue

Hade! (kolla in min tråd nu med wink)
// Fredrik

4 299 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
va fan läcker vatten pumpen.    låter lite konstigt att den vara läcker ibland. hoppas att det är  packningen.

Kan va de att jag har ju ett medel i glykolen som sätter sig i läckor, men pga packningen så får de inge bra fäste. En ren gissning från mig, men ska byta packning o kladda på lite flytande packning också så får vi se vad som händer...

isak90: Mm, de e fan sanslöst sad
Haha, ja eller en riktigt fråsch 9000 Aero med låga mil istället tongue Eller rent av bytt till den där 9-5an jag prata om för lääänge sen tongue

Där ar jag redan varit wink
Desamma!
//Jacob

2 271 Inlägg
29 april 2009
Tycker det är grymt att du fortsätter trots strul!
Annars får du ta en tripp till södra sidan och köpa min så kanske det går framåt också? haha!smile
Nej, är riktigt nöjd än så länge, gammal tant som ägt den innan! Både för och nackdelar, tror den aldrig
hade blivit motortvättad när jag öppnade huven.roll

Blir lite avis på dina däck, har fortfarande inte haft råd att kränga om.
kör på mina gocart däck nån månad till.smile

Edit: vad har du för ET och bredd på fälgen? Tycker mina sitter lite får långt in (et40).
Kanske får bli spacers.
Senast redigerat av lingua (29 april 2009)

4 299 Inlägg
29 april 2009
Trådstartare
lingua skrev:
Annars får du ta en tripp till södra sidan och köpa min så kanske det går framåt också? haha!smile
Nej, är riktigt nöjd än så länge, gammal tant som ägt den innan! Både för och nackdelar, tror den aldrig

Hehe, ser ingen anledning till o sluta nu heller efter allt jag redan lagt ner på den tongue
Njaa, min nästa bil ska va 4-hjulsdriven har jag bestämt så att de uppfyller mina mål för nästa vinter roll

Hehe, okej tongue Ja mina borde lämnas in för riktning någon gång så att man kan köra lite fortare än 120 km/H tongue Trodde inte att en ratt kunde skaka så in i helvete mycket lol Dock lär de dröja innan de händer...

1 497 Inlägg
30 april 2009
Du kan få köpa min 9-5a!
Den skall säljas nu wink

164 Inlägg
30 april 2009
Rallyhalle skrev:
lingua skrev:

Hehe, ser ingen anledning till o sluta nu heller efter allt jag redan lagt ner på den tongue
Njaa, min nästa bil ska va 4-hjulsdriven har jag bestämt så att de uppfyller mina mål för nästa vinter roll

Hehe, okej tongue Ja mina borde lämnas in för riktning någon gång så att man kan köra lite fortare än 120 km/H tongue Trodde inte att en ratt kunde skaka så in i helvete mycket lol Dock lär de dröja innan de händer...

Det e ju ingen brådska? Det får ju ändå inte gå mer än 120 i dagens läge;)

4 299 Inlägg
30 april 2009
Trådstartare
AxlSam skrev:
Du kan få köpa min 9-5a!
Den skall säljas nu wink

Den saknar 4-hjulsdrift wink Sen har jag inte ekonomin för det än heller tongue
Måste sluta skolan innan jag kan köpa mig en ny bil.

Hur kommer de sig att du ska sälja den??

Sebus: Haha, nää så sant tongue
Men vid omkörningar ligger man knappast i 120 wink

//Jacob

164 Inlägg
30 april 2009
Ska man göra en laglig omkörning så ska du hålla hastigheten iaf:P Enligt farbror blå så kan du åka dit för fortkörning vid omkörning. Skumt som fan men tråkigt nog sant-.-

4 299 Inlägg
1 maj 2009
Trådstartare
Sebus skrev:
Ska man göra en laglig omkörning så ska du hålla hastigheten iaf:P Enligt farbror blå så kan du åka dit för fortkörning vid omkörning. Skumt som fan men tråkigt nog sant-.-

Jag vet, men de händer ju aldrig att man håller hastigheten vid omkörning roll
Knske när man kör om moppar iof...

Till alla: Idag ska jag se om jag orkar få något gjort på bilen, har åkt på ett problem, o de är att förarrutan inte går att veva ner alls nu tongue Förrut gick de en liten bit iaf smile

Och EVENTUELLT har jag kommit på vad felet på pumpen är, kan va  en bult som lossnat bara tongue
Har en för krånglig anledning till varför jag tror de, så om de hjälper att dra åt den så kan jag säga hur jag kom fram till de senare smile

//Jacob

Saab älskare!
4 597 Inlägg
1 maj 2009
ska bli spännande o höra den krångliga anledningen senare då, för hoppningsvis roll o sen grattis till hatten igår! big_smile

Mvh Patrik

1 497 Inlägg
1 maj 2009
Rallyhalle skrev:
Hur kommer de sig att du ska sälja den??

Skall skaffa en lite billigare pendlar bil.
Suget efter motorcykel börjar komma tillbaka igen smile

4 299 Inlägg
1 maj 2009
Trådstartare
Update: Tja!
Börjar med en grej som jag vetti fan om jag ska berätta om egentligen, men som jag sa till Owla, man får bjuda på sig själv ibland roll

Jag har haft problem med min yttertempgivare och har köpt en ny men inte hittat vart den gamla ska sitta.
Det är nu LÖST!

Satt och rensade bland alla bildelar jag har då jag behöver lite mer plats, och vad hittar man då i lådan, jo en yttertempgivare tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/642764_wodda6.jpg

Så det är fan inte konstigt att jag inte hittat vart på bilen skiten ska sitta någonstans lol Tror att den har råkat hamnat i lådan efter att jag monterade dimljusen då jag har för mig att den ramla av pga att kontakterna oxiderat av. Då visste jag dock inte va fan de va för nått tongue
Så nu har jag monterat den nya så att nu ser jag hur många grader det är ute igen big_smile

Sen va det de där med vattenpumpen också, min teori höll inte då det inte läckte där jag trodde. Efter en titt underifrån så kommer det från anslutningen på motorn, alltså trasiga O-ringar efter 1000 mil sad Så en ny sån sats ska köpas.

Sen har jag haft ett annat problem, det har varit färddatorn. Den har inte lyst tillräckligt för att jag ska se vad det står på dagen, och efter att "Check Engine" börjat lysa (inget att bry sig om) idag och jag inte märkte de förrän bilen stog i skugga så bestämde jag mig för att de va dags att fixa det.

Eftersom problemet sitter i den så kallade "musbion" så plockade jag bort den och ersatte med standardklockan (musbio=digitala klockan, fråga mig inte varför de kallas så). Det började genast lysa som de skulle.

Så nu har jag plockat ur sensorn som känner av ljuset i bilen, trodde att jag kunde ta den som sitter i den analoga klockan, men nej. Dom ser helt olika ut så de funkade inte. Så nu måste jag få tag i en ny sensor som jag kan löda dit.

Sen har jag satt tillbaka askkoppen i bilen då jag tröttnade på min fula strömbrytarpanel, ska göra en specialare i handsfacket istället.

Det va allt jag hade att komma med idag smile
//Jacob

Saab älskare!
4 597 Inlägg
1 maj 2009
har för mig att de ska gå att ta loss den där sensorn o istället sätta en kabel imellan kontakterna bara!
Mvh Patrk

1 497 Inlägg
1 maj 2009
Eller så köper du en musbio av mig wink

4 299 Inlägg
1 maj 2009
Trådstartare
Funkiee skrev:
har för mig att de ska gå att ta loss den där sensorn o istället sätta en kabel imellan kontakterna bara!
Mvh Patrk

Nee, de va inte en lösning som jag gilla.

AxlSam: Va ska du ha för den då?? tongue

751 Inlägg
2 maj 2009
Hahaha Lite komiskt va det faktiskt att du sökt felet och så visar de sig att du plockat av den själv för evigheter sedan tongue Nya musbion monterad snart smile?

Sök