Nu läcker inte bilen längre Var som jag trodde, ena O-ringen som gett upp.
Inte konstigt att de läcker när O-ringen ser ut så
När grejerna va borta passade jag på att fräscha till lite.
Pumpen innan makeover...
Med lite lack så blir allt fräschare
Glykolbehållaren lackad, bättre än den missfärgade plasten
Locket till glykolbehållaren, va tidigare gult.
Och det va väl de jag hann med under dagen. Dock har jag ett annat problem nu, vid kraschen skadades flexröret på avgaset, och nu när jag lossade grenröret blev skadan större och nu har jag problem me tomgången Vet inte om motståndet i avgaset påverkats av de eller om de e lambdan som påverkar tomgången, men något är det, tror de är Lambdan för Check Engine lyser konstant nu...
Får se om jag orkar fixa de imorrn, nästan ett måste att fixa de imorgon då jag helst inte sjösätter båtar med Corollan
skönt att de var o-ringen, hum asso kan du inte vrida och vända tillbaka flexiröret? sittar din lamda så nära skadan så att den skadades?
Hur tänker du då?? Det är ju hål på den Ska se imorgon om jag kan få möjlighet att testa om man kan svetsa ihop de eller om de blir lagat på nått annat sätt.
Lambdan är inte skadad, däremot får den nog fel värden som gör att tomgången är skum.
Hammarslag: Hehe, den kan man säga Jo jag hoppas de blir de i slutet
Jäklar va snyggt kärlet blev Lacka spolarlocket och locket till motoroljan också om det inte redan är gjort så blir detta kanon! HOPPAS nu verkligen att allt funkar för dig!
Owla: Tack Jo de ska göras så fort jag har tid till de Så lär dröja ett tag Mm, ska se om jag hinner få ordning på avgaset. Måste ändå in under bilen för o fixa handbromsen IGEN som jag hoppas också hinna med idag.
Just de, det är nog inte oljepluggen som läckt som jag trott tidigare (den har ju inte bara läckt glykol nämligen).
Nu börjar jag tröttna på de här, för tredje gången på 1000 mil ser de ut så här...
Det är den främre packboxen IGEN, så vad gör jag för fel. Ska man ha nått fett eller nått när den monteras?? Har hittills bara smackat dit den som den är som jag gjort när jag packat om drev på båtar, men uppenbarligen är det något i monteringen som skiljer... Men vad är då frågan??
Nu är avgasläckan fixad. Min bil är bra knepig, de läckte i skarven mellan grenrör o framrör. För det ligger till så här, när man tror att en bult är åtdragen får man uppenbarligen dra lite till Så nu är det löst så Lambdan får rätt värde och bilen går som den ska
Så nu är det bara den jävla packboxen som är problemet. Men de ska jag kolla vad en verkstad tar för att fixa. Så det blir ett senare problem
Ser bra ut, trots lite oljeläckage. Men om 0-100 går på "Alldeles för lång tid" får ju detta ordnas. Släng i en turbo eller nått
Tackar Jo det måste ordnas på något sätt Men så länge som den går som bruksbil ska den bara gå o funka tills jag har en ny brukis Men som sagt, de ska ordnas
AxlSam: Inte själva pumpen, men packboxen som sitter där som tätar runt vevaxeln läcker.
mmm Den här gången blir de rätt pump, jag va väldigt noga me o kolla de Men vi får ju hoppas att de e de som e felet.
Hehe, tackar //Jacob
Dags o köpa Volvo nu va eller vad säger du Jakob
Du Johan, jag må va trött på min bil men så lågt sjunker jag inte
Närå, de e fina bilar, men de kommer nog aldrig stå nån på min parkering
//Jacob
Sitter somsagt o läser igenom din tråd en gång till o hittade detta Inte du som vill ha en VOLVO som nästa bil? Tycker allt du får stå fast vid de du sagt o fortsätta på Saabspåret
Angående senaste uppdateringen så e de riktigt surt att du inte får ordning på packboxen! Som du säger, lämnar du in den på verkstad och den börjar läcka igen så är det deras huvudvärk Lycka till
Du Johan, jag må va trött på min bil men så lågt sjunker jag inte
Närå, de e fina bilar, men de kommer nog aldrig stå nån på min parkering
//Jacob
Sitter somsagt o läser igenom din tråd en gång till o hittade detta Inte du som vill ha en VOLVO som nästa bil? Tycker allt du får stå fast vid de du sagt o fortsätta på Saabspåret
Angående senaste uppdateringen så e de riktigt surt att du inte får ordning på packboxen! Som du säger, lämnar du in den på verkstad och den börjar läcka igen så är det deras huvudvärk Lycka till
Haha, jag har ändrat åsikt ganska grovt ska jag säga dig
mm, de e jävulskt irriterande. Men jag tror inte de är det som vi prata om me veven. Isf skulle den nog läckt innan också isf. Bytte ju bara när jag ändå hade grejerna nere.
Sen kan jag säga att krockskadan klara nog en besiktning, för den klarade en flygande besiktning idag nämligen Likaså mina små USA-ljus i blinkersena, för de sa dom ingenting om heller. Dock va de ett jävla klagande på min hastighet
Nu har jag putsat o fixat på andras grejer så jäkla mycke så nu kände jag för att göra nått för mig själv istället
Emblemen borta och så även klistret
Skulle beöva vattenslipa lite då man ser lite i klarlacken att de en gång suttit emblem där, men jag tror att de inte kommer bli av. Blir nog omlack av hela luckan sen istället.
Skulle vaxat resten av bilen men i huvudsak nederkant på dörrarna. Men jag hinner inte ens börja innan telefonen ringer och jag måste hämta hunden i stallet.
Tassarna på byrackan ska egentligen va kritvita
Eftersom bilen e lika skitig som hunden tappade jag lusten så de vart inte så mycke mer än så.