2303
Sök

Rallyhalles Saab 9000 CS {Projekt}

4 663 Inlägg
23 maj 2009
har liknade symtom efter mina emblem på bakluckan, har sj tappat lusten lite då det har regnat i 2 dagar nu sad

4 299 Inlägg
23 maj 2009
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
har liknade symtom efter mina emblem på bakluckan, har sj tappat lusten lite då det har regnat i 2 dagar nu sad

Okej, men de e ju inte så konstigt på en gammal bil tongue
Okej, ja då tappar man lusten.

Jag har gett mig på att försöka tona bakrutan nu, kan ju säga de att när pengar finns till de så beställs en solarplexusskiva istället. Tänker ALDRIG igen ens försöka tona rutor på en Saab 9000. Jobbigare jävla rutor får man ju leta efter
//Jacob

1 997 Inlägg
23 maj 2009
Rallyhalle skrev:
Jag har gett mig på att försöka tona bakrutan nu, kan ju säga de att när pengar finns till de så beställs en solarplexusskiva istället. Tänker ALDRIG igen ens försöka tona rutor på en Saab 9000. Jobbigare jävla rutor får man ju leta efter
//Jacob

Jag tror jag har en jävligare bakruta än dig Jacob! wink

Lurar också på att skaffa solarplexus till bakrutan och sen tona de andra själv, men blir det samma nyans? För det vill man ju änna ha..

// Fredrik

4 299 Inlägg
23 maj 2009
Trådstartare
isak90 skrev:
Rallyhalle skrev:
//Jacob

Lurar också på att skaffa solarplexus till bakrutan och sen tona de andra själv, men blir det samma nyans? För det vill man ju änna ha..

// Fredrik

Haha, jag kom på de roll Jag o granne kollade på hans S60, där måste ju fan hatthyllan bort. Så de fanns bra mycke värre tongue

Mm, kollade på en bil i garaget som har de. Och dom e ju inte lika svarta som mina rutor e hmm Så jag funderar på solarplexus hela vägen till B-stolpen. Men då kan man o andra sidan inte veva ner rutorna bak heller... Tålls att tänka på tongue

//Jacob

1 997 Inlägg
23 maj 2009
Rallyhalle skrev:
isak90 skrev:
Rallyhalle skrev:
//Jacob

// Fredrik

Haha, jag kom på de roll Jag o granne kollade på hans S60, där måste ju fan hatthyllan bort. Så de fanns bra mycke värre tongue

Mm, kollade på en bil i garaget som har de. Och dom e ju inte lika svarta som mina rutor e hmm Så jag funderar på solarplexus hela vägen till B-stolpen. Men då kan man o andra sidan inte veva ner rutorna bak heller... Tålls att tänka på tongue

//Jacob

Hehe, aa de e ju de med rutorna.. Jag vill kunna ta ner mina bak..

Fast det kanske inte syns så stor skillnad, iaf så har jag en väldigt bred c-stolpe så det hade kanske funkat iaf. Eller så skaffar jag en film som matchar solarplexusen. Jag har ju inte tonat något ännu wink

// Fredrik

4 299 Inlägg
24 maj 2009
Trådstartare
isak90 skrev:
Rallyhalle skrev:

//Jacob

Hehe, aa de e ju de med rutorna.. Jag vill kunna ta ner mina bak..

Fast det kanske inte syns så stor skillnad, iaf så har jag en väldigt bred c-stolpe så det hade kanske funkat iaf. Eller så skaffar jag en film som matchar solarplexusen. Jag har ju inte tonat något ännu wink

// Fredrik

Jo precis, de vill jag me. Nästan ett krav o kunna på sommarn i min bil tongue Suger att va utan AC...

På den bilen som står i mitt garage så är de ganska stor skillnad hmm
Men får se, farsan erbjöd sig att hjälpa mig så de kanske blir så att vi använder den filmen jag har nu smile

//Jacob

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
24 maj 2009
Eller så lämnar du in för att tona bakrutan?

Rock'n Roll

4 299 Inlägg
24 maj 2009
Trådstartare
TenZer skrev:
Eller så lämnar du in för att tona bakrutan?

Jo, men hur mycke kostar inte de tongue Hellre låta pappa göra ett försök först smile

4 299 Inlägg
24 maj 2009
Trådstartare
Nu är bilen nyvaxad och fin o står nu ute o blänker smile ÄNTLIGEN fick jag det gjort utan avbrott.

Blev dock ingen ny bild på de eftersom de inte syns någon jättestor skillnad tongue Lite sliten lack roll

Men de kommer en gammal men fin bild på hur bilen ser ut för tillfället smile
https://www1.garaget.org/archive/60/59709/60488/60488-1402394.jpg

Har fått igång så att färddatorn räknar ut bränsleförbrukningen nu också, Tack för hjälpen Ola smile

Så nu är det bara bucklan och oljeläckaget som måste fixas innan den är 100% hel igen smile
Men de ska jag se till att det blir ordnat under senast denna sommarn big_smile

Edit: För nu kan jag säga de att från och med vecka 23 börjar jag jobba heltid som båtmekaniker big_smile
Så vid nästa löning ska bilen förhoppningsvis bli rak i plåten igen smile

//Jacob
Senast redigerat av Rallyhalle (24 maj 2009)

4 663 Inlägg
3 juni 2009
fan va gött att du fått jobb big_smile

Allmänt envis
12 512 Inlägg
3 juni 2009
Haha känner igen det där med hund och smutsiga tassavtryck. Min hund har lärt sig att fälla ner lastnätet och springer fritt i bilen när man kommer ut tongue

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

4 299 Inlägg
3 juni 2009
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
fan va gött att du fått jobb big_smile

Japp, de va riktigt skönt smile

jonnielahti: De gör jag med, ska bli kul o få ordning på den. Så otroligt trött på att de ska en sån kamp bara för att få upp dörren tongue

Rquired: Haha, fy fan tongue Jag har inget lastgaller i min bil än roll Så min hund får aldrig va själv i bilen, bara när vi åker 9-5a för där går inte gallret att lossa hur som helst big_smile

//Jacob

4 299 Inlägg
5 juni 2009
Trådstartare
Behöver lite hjälp nu, har märkt att baken börjat hänga lite (fjädringen börjat säcka ihop).

Nu e bara frågan, hur avgör jag om de e fjädrar eller dämparna som börjar ge sig?? Krävs inte många kilos last förrän de ska sjunka ännu mer, o då ska vi inte prata om när jag kopplar på släp roll

Komforten är de än så länge inget fel på, så de känns som att de skulle va fjädrarna som börjar ge upp. Men eftersom jag är totalt okunnig om fjädring o växellådor vill jag höra mig för först smile

//Jacob

Saab älskare!
4 597 Inlägg
7 juni 2009
de är ju fjädern som inte orkar hålla bilen uppe dämparen motverkar bara att bilen ska guppa som en gammal jänkare tongue så de är ju framför allt fjädern som är problemet, men sen är de bra o ha en fräsh dämpare så att den inte gungar som fan heller!

Mvh Patrik

4 299 Inlägg
7 juni 2009
Trådstartare
Funkiee skrev:
de är ju fjädern som inte orkar hålla bilen uppe dämparen motverkar bara att bilen ska guppa som en gammal jänkare tongue så de är ju framför allt fjädern som är problemet, men sen är de bra o ha en fräsh dämpare så att den inte gungar som fan heller!

Mvh Patrik

Fjädrarna är slut, och dämparna tar mer o mer slut dom också så de e en blandning av båda. Känns som att de e dags att köpa en ny bil och ställa av den här i ett meckgarage så fort den kommer tillbaka från riktning och gå igenom hela chassiet ordentligt roll

//Jacob

4 299 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
Sådär då, 12 års slit i skolan är nu över big_smile
Så nu ska jag nog ha lite mer tid på helgerna till bilen, i veckorna e kört eftersom jag jobbar tongue

Men fick iaf en kompressor i studentpresent så nu kan jag börja använda punktbläster big_smile Måste bara köpa en först tongue

Sen fick jag ett paket i brevlådan idag smile Min nya klocka/färddator från AxlSam smile
Så nu slipper jag den analoga skiten igen big_smile

De e så långt jag kommit dårå, men ska se om jag hinner fixa lite i helgen som sagt, men då ska de bytas kontakter i relähållaren till blinkreläet tongue

//Jacob

4 663 Inlägg
10 juni 2009
grattis till studenten big_smile tog sj studenten den 4 juni  big_smile    fan va nice att få en kompressor i present big_smile lycka till med jobbet också

1 997 Inlägg
10 juni 2009
Grattis till studenten Jacob! cool

Själv tar man den på Fredag och efter det ska det fan pillas med bilen, känner att jag släpat efter lite på den fronten nu det senaste och framför allt i tråden hmm tongue

Lycka till med jobbet!
// Fredrik

4 299 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
grattis till studenten big_smile tog sj studenten den 4 juni  big_smile    fan va nice att få en kompressor i present big_smile lycka till med jobbet också

Tackar! smile
Får man ta o gratulera då i efterskott smile

Jo de va jäkligt nice, kan man göra lite mer saker hemma smile Tack!

isak90:Tackar! big_smile
Mm, I know wink Känns bra misstänker jag.
Jo, har ju inte direkt funnits tid till att fixa me bilen och att sen sätta sig o updatera här sen tongue

Tackar smile
//Jacob

4 299 Inlägg
21 juni 2009
Trådstartare
Jahapp, nog för att jag har tagit studenten nu då, men fan så lite tid jag har över nu tongue Jobb, jobb o jobb, de tar aldrig slut.

Men lite har fått gjort iaf smile Musbion jag fick hem va inte riktigt av rätt modell.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/691408_av9l8s.jpg

Inte riktigt rätt med stiften, så fram med lödkolven och flytta över de jag behöver till den som passar smile
Den till vänster är min gamla.

Nu funkar det iaf som det ska så jag är nöjd och glad smile

Blev dock mindre glad när jag flyttade fram bakfälgarna och vise versa. Sitter nämligen ett spik i ett utav dom nyare däcken sad Så det ska lämnas in på lagning.

Det är vad jag har hunnit med, får se när nästa update dyker upp.

//Jacob

Sök